ارسال به دیگران پرینت

ناگفته‌های جنجالی میرسلیم درباره اعدام افسران شاه توسط خلخالی و پاپوش درست کردن اطرافیانش

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: آقای خلخالی در کارهایش دقت نداشت و در برخی از اعدام ها زیاده روی انجام می گرفت البته معمولاً اینگونه افراط و تفریط ها در خیلی از انقلاب ها پیش می آید.

ناگفته‌های جنجالی میرسلیم درباره اعدام افسران شاه توسط خلخالی و پاپوش درست کردن اطرافیانش

سید مصطفی میرسلیم نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت و گویی  نظرات جنجالی و جالبی را مطرح کرده که بخش هایی از آن که مربوط به محمد صادق صادقی گیوی معروف به صادق خلخالی است، در پی می آید: 

*(درباره اعدام های انقلابی توسط خلخالی): آقای خلخالی در کارهایش دقت نداشت و در برخی از اعدام ها زیاده روی انجام می گرفت البته معمولاً اینگونه افراط و تفریط ها در خیلی از انقلاب ها پیش می آید. اما اگر ایشان برخی از همین موارد اعدام را به تاخیر می انداختند و رسیدگی دقیق تری می کردند. آثار گرانبهایی را برای مردم در پی داشت.

*بنده از اقدامات ایشان دفاع نمی کنم و در همان زمان هم به اقتضای مسئولیتی که داشتم (مسئول شهربانی کل کشور) به ایشان تذکر میدادم به طوری که در کتاب خاطرات خود آقای خلخالی آمده که ایشان از دست من تلفن را در یخچال می گذاشتند تا من مزاحمشان نشوم.

*آقای خلخالی علاقه داشتند بدون درنظر گرفتن جوانب امر و رسیدگی های لازم بسیاری از افسران شهربانی را اعدام کند. بدون اینکه به این موضوع توجه لازم داشته باشند که اصلاً این افراد نقشی در آزار و اذیت و شکنجه مردم نقش داشتند یا خیر!

*بالاخره بنده از پرونده این افراد باخبر بودم و به نوعی پرونده عملکرد این افسران در دست من بود و خبر داشتم که آقای خلخالی دارند زیاده روی می کنند. به خود ایشان هم می گفتم که مراقب باشید دچار خطا نشوید که البته ایشان خیلی زود حکم صادر می کرد و عجله داشت که این افراد را زودتر اعدام کند. 

*(در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چرا اینقدر سریع حکم اعدام صادر می کردند؟): اینطور فکر نمی کنم که ایشان سوء نیت داشت. روش ایشان روش درستی نبود. به لحاظ قضایی خیلی باید دقت کرد. بالاخره جان انسان ها محترم است و نمی شود که هر کسی را گرفت و بدون محاکمه دقیق اعدام کرد.

*(آیا این جمله برای آقای خلخالی است که حالا اعدام می کنیم اگر بی گناه بود می رود بهشت؟):  بله از این حرف ها می گفتند. حتی بدتر از این کارها هم انجام می دادند. من خبر داشتم که برخی از همراهان ایشان برای اینکه مجوز ورود به یک خانه را بگیرند برخی از مواد مخدر یا  موارد دیگر را به داخل منزل پرتاب می کردند و بعد به اهالی خانه می گفتند ما آمده ایم برای تفتیش و ... بالاخره این قیبل کارها زیاده روی هایی بود که اوایل انقلاب صورت می گرفت. 

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

      وای

    • شهرام ارسالی در

      آتیش بگیره روحش
      مطمئنا خون ناحق گریبان گیر
      مسئولین میشه وعده مولا علی
      در نهج‌البلاغه و نصیحتش به مالک

    • Omid ارسالی در

      آقای میرسلیم، این حرفها را به افراد غیر خودی چرا میگویی . داری خاکی میروی

    • رهگذر ارسالی در

      سلام. در این اوضاع کرونایی واقعا مطرح کردن این مسائل از طرف آقای میرسلیم چه سودی جز ایجاد خوراک برای دشمنانی که از کاه کوه درست میکنند.آمریکا بعد از جنایت بمباران هیروشیما و ناکازاکی تاکنون حتی یک عذرخواهی خشک و خالی و یا جمله ای در مورد محکومیت این جنایت عنوان نکرده
      . هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس سرنگون کرد و حتی به فرمانده ناو وینسنس برای این جنایت مدال داد آنوقت شما بر اساس نظریات شخصی خویش و بدون توجه به شرایط حاکم بر اوایل انقلاب تحلیل یکطرفه و زیر سوال بردن اقدامات آن مرحوم می کنید. آیا کودتای نوژه را فراموش کردید؟ آیا فعالیت منافقین در آبادان محاصره شده در جنگ را فراموش کردید؟ و.... انشاالله که شما دچار ویروس خود مطرح کردن که این روزها اکثر مسئولین و افراد و نمایندگان به آن گرفتار شده اند مبتلا نشده باشید؟

    • ارش ارسالی در

      این موج بدبختی و بیماری عاقبت خون به ناحق ریخته ایست که گریبان همه را گرفته خداوند بر ظالمان لعنت کند

    • جعفر حسن زاده ارسالی در

      هیروشیما و ناکازاکی از یادها نخواهند رفت.شلیک به هواپیمای مسافربری برفراز خلیج فارس تا ابد محکوم است و لی هیچ یک دلیل آن نمیشود که به تاریخ شفاهی اهمیت داده نشود.اگر مقام رسمی رأِ س پلیس کشور در امری اظهار اطلاع کند در صورت تردید باید از او خواست مورد ومدرک را مطرح کند نه انکه کتمان باو توصیه کنیم.ایت اله یزدی هم در صحن علنی مجلس از آن فقید انتقاد کرده است

    • ناشناس ارسالی در

      شفاف سازی و صداقت گفتار یکی از راهکارهای موفقیت اجتماعی و دلگرمی مردم به نظام می باشد . درس گرفتن از گذشته شرط لازم برای موفقیت در آینده است . درود بر مسئولان دلسوز

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه