ارسال به دیگران پرینت

ویروس کرونا با یک ایرانی به نیوزیلند رسید

وزارت بهداشت نیوزیلند از کشف نخستین نمونه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. فرد مبتلا یک شهروند دوتابعیتی ایرانی - نیوزیلندی معرفی شده است.

ویروس کرونا با یک ایرانی به نیوزیلند رسید

به گزارش رادیوی نیوزیلند، آن‌ طور که جاسیندا آردرن، نخست‌ وزیر نیوزیلند، خبر داده، این زن ایرانی که در دهه ۶۰ زندگی خود به سر می‌برد تابعیت نیوزیلندی نیز دارد.

این فرد که به تازگی به ایران سفر کرده بود، روز چهارشنبه، هفتم اسفند، از طریق کشور مالی وارد نیوزیلند شده و با خودروی شخصی، به خانه رفته است.

در همین زمینه وزارت بهداشت نیوزیلند اعلام کرد که پاسخ دو نمونه‌گیری نخست از این فرد منفی بوده، اما علائم بیماری وی مدام تشدید می‌شده و بالاخره نتیجه آزمایش سوم وی مثبت از آب درآمده است.

این گزارش حاکی است که هم‌اکنون سه عضو خانواده این بیمار و نیز افرادی که در هواپیمای او امکان تماس با او را داشته‌اند، در قرنطینه به سر می‌برند.

وزارت بهداشت نیوزیلند با اعلام شماره پروازی که این مسافر با آن وارد کشور شده، از مسافران خواسته است به موضوع قرنطینه ۱۴ روزه توجه کنند.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر انتقال ویروس کرونا از ایران به لبنان، امارات، گرجستان و بحرین، کویت، عراق، عمان و پاکستان گزارش شده بود.

در داخل ایران نیز گزارش‌های روزانه مقام‌های وزارت بهداشت، حاکی از افزایش شمار قربانیان و مبتلایان قطعی است.

در همین زمینه کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز جمعه، نهم اسفند در توئیتر نوشت که «شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود.»

 

منبع : خبربان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه