ارسال به دیگران پرینت

برنامه «صمت» برای بازار لوازم خانگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ تهران گفت: با جایگزینی محصولات کره‌ای با برند ایرانی که قطعات آن از کشورهای مختلف و با کیفیت مناسب تهیه می‌شود تولیدات با کیفیت‌های سابق خواهد بود و در ادامه حتی کیفیت آنها بهبود خواهد یافت.

برنامه «صمت» برای بازار لوازم خانگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ تهران با اشاره به اینکه شرکت‌های کره‌ای برخی از قطعات خود را در همان زمان از چین تامین می‌کردند عنوان کرد: سرمایه گذاران ایرانی که سایت تولیدات کره‌ای را در ایران ایجاد کرده بودند از آخرین فناوری‌ها و به روز ترین تجهیزات استفاده کرده‌اند، به همین دلیل مشکلی در تولید وجود ندارد، زیرا قالب‌های لوازم خانگی در این سایت‌ها هست و مواد اولیه نیز به شکل‌های مختلف تامین  می‌شود.

یدالله صادقی با بیان اینکه بخشی از قطعات لوازم خانگی جایگزین برندهای کره‌ای در کشور تولید خواهد شد و مابقی به‌صورت سی کی دی وارد می‌شود، افزود: قطعات جایگزین سامسونگ برندی ایرانی با ترکیبی از قطعات از کشورهای مختلف خواهد بود، زیرا‌ای سی و میکروچیپ‌ها تنها توسط کشورهای خاص تولید می‌شود. از این رو می‌توان گفت تولیدات جایگزین با کیفیت‌های سابق خواهد بود و در ادامه کیفیت بهبود خواهد یافت. رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور نیز با اشاره به اینکه تولیدات برندهای کره‌ای در ایران با سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها انجام شده بود و کمک به تامین  نیاز داخلی بود، گفت: به‌طور قطع هر اقدامی که در مسیر پاسخگویی به تقاضای داخلی باشد گامی در جهت کمک به اقتصاد ملی است و در حال حاضر این برندها به تعهدات خدمات پس از فروش و گارانتی سامسونگ پایبند بوده و قطعات مورد نیاز را ارسال کرده‌اند. برندهای کره‌ای لوازم خانگی که با سرمایه ایرانی‌ها شکل گرفته بودند چند ماهی هست که از ایران رفته‌اند. از سوی دیگر بخشی از مواد اولیه این شرکت‌های کره‌ای از طریق چین تامین می‌شد، بنابراین در شرایط کنونی واسطه گری کره‌ای‌ها برای تامین  قطعات حذف شده است و همان مواد اولیه از طریق شرکت‌های ایرانی تامین می‌شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه