ارسال به دیگران پرینت

قهر با انتخابات یعنی زیر سوال بردن انتخابات آزاد/پیام مشارکت حداکثری به آمریکا چیست؟ /دعوت نمایندگان از مردم برای مشارکت پرشور در انتخابات

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همپای دیگر مسوولان و فعالان سیاسی مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کردند.

قهر با انتخابات یعنی زیر سوال بردن انتخابات آزاد/پیام مشارکت حداکثری به آمریکا چیست؟ /دعوت نمایندگان از مردم برای مشارکت پرشور در انتخابات

 رهبر انقلاب صبح روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی، حضور در انتخابات مجلس را وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم برشمردند و فرمودند: انتخابات جهاد عمومی، مایه تقویت کشور و آبروی نظام اسلامی است و حضور گسترده و پر شور مردم در پای صندوق های رأی، به توفیق الهی مایه برکت و تأثیرات تحول آفرین در کشور خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه چشم دوستان و دشمنان به انتخابات روز جمعه است، افزودند: دشمنان می‌خواهند ببینند نتیجه فشار حداکثری آمریکا و بدعهدی های اروپایی‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، چه بوده است و دوستان هم با نگرانی منتظر نحوه حضور مردم در انتخابات هستند.

در همین حال جمعی از نمایندگان مجلس نیز در گفت‌گوهای خود با ایسنا، بر ضرورت مشارکت در انتخابات روز جمعه دوم اسفند ماه تاکید کردند که گزیده این اظهارات در زیر آمده است:

حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان:

مردم برای ناامید کردن دشمن تکلیف دارند که در انتخابات حضور پیدا کنند چون تنها محل مانور دموکراسی، ارتباط مستمر با صندوق های رای است که آنها می‌توانند از طریق آن مطالباتشان را از کاندیداهای موجود بیان کرده و تنور انتخابات را گرم کنند.

قهر با انتخابات مشکل‌زاست، قهر کردن با صندوق‌های رای به معنای کاهش مطالبه گری و زیر سوال رفتن انتخابات‌های آزاد است. در شرایط فعلی باید با قدرت در انتخابات شرکت کرد و از مردم بخواهیم با توجه به شرایط موجود در کشور انتخاب اصلح داشته باشند.

فرج الله رجبی،‌ نماینده شیراز:

امروز شاهد فشار حداکثری آمریکا علیه کشورمان و شیطنت های منطقه ای آن و تبلیغات گسترده جبهه استکبار علیه نظام اسلامی هستیم. آمریکایی ها به دنبال تزلزل نظام و انقلاب هستند. فلذا حضور مردم می‌تواند پاسخی به توطئه‌های آنان باشد.

 از بعد داخلی نیز مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گروه هایی در داخل هستند که قاعده مسئولیت را بلد نبوده و با مواضعی ناصحیح می توانند منافع ملی را به خطر بیندازند. مواضع این افراد برخاسته از دیدگاهی رادیکالی و بدون برنامه است. مشارکت حداکثری مردم و انتخاب صحیح آنان می تواند از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری کند.

عباسعلی پوربافرانی، نماینده نایین:

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی بوده و همه موظف هستند در آن شرکت کنند.

قطعا مردم با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود تاثیرگزار خواهند بود، عدم شرکت در انتخابات نیز موجب خوشحالی دشمنان خواهد بود و همچنین ممکن است آن انتخابی که مردم در نظر دارند رخ ندهد.

محمد دامادی،‌ نماینده ساری:

عدم مشارکت مردم در انتخابات مانعی برای ورود ۲۹۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی نخواهد بود بلکه افرادی به مجلس راه پیدا خواهند کرد که از پشتوانه بالای مردمی برخوردار نیستند و باب میل همه اقشار جامعه نخواهند بود.

مشارکت مردم باعث می شود تا نمایندگانی با پشتوانه مردمی قوی تر و تفکرات و اندیشه های مختلف به مجلس شورای اسلامی راه یابند. یکی از مهم ترین مسیرهایی که مردم می توانند نظر خود را اعلام کنند مشارکت در انتخابات است.

محمدرضا عارف، نماینده تهران:

ان‌شاءالله مردم با مشارکت جدی در انتخابات روندی که در چهار دهه گذشته در رابطه با مردم‌سالاری طی شده را تقویت کنند.

تقاضای عاجزانه‌ام از مردم این است که به کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان رأی دهند.

محمود صادقی، نماینده تهران:

به نظر من راهی به جز شرکت در انتخابات وجود ندارد. در واقع تنها راه اثرگذاری مردم بر روند امور همین انتخابات است. انتخابات مجرای دخالت اراده مردم بوده و علی‌رغم تنگناهایی که وجود دارد من انتخابات را تنها راه می‌بینم.

در چارچوب تصمیمات اصلاح طلبان و به عنوان یک عضو از این مجموعه می‌گویم که هیچ‌گاه اصلاح طلبان به دنبال تحریم انتخابات نیستند و همیشه برای حمایت از کاندیداها و ارائه لیست، راهبردی معقول داشته‌اند.

محمدحسین قربانی، نماینده آستانه اشرفیه:

مردم نگران وضعیت معیشت و اشتغال بوده و گلایه‌هایی از کارگزاران اعم از مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه و حتی صداوسیما و رسانه‌ها دارند.

ممکن است این گلایه‌مندی‌ها را به همه حوزه‌ها تسری دهند، اما باید علی‌رغم تمامی انتقادات و کاستی‌ها همه برای آینده کشور در انتخابات شرکت کنیم.

سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان:

مردم با شرکت در انتخابات ضمن اعلام وفاداری به نظام آینده خود و کشور را می‌سازند پس وظیفه ملی همه ما جهت ساختن آینده کشورمان حضور پرشور در انتخابات است به خصوص در شرایطی که دشمنان سعی در ایجاد خطر برای کشور هستند.

مردم با حضور در انتخابات به دشمنان ثابت می‌کنند که منافع ملی برای آنها اهمیت دارد

سید هادی بهادری، نماینده ارومیه:

مشارکت در انتخابات و رای دادن به کاندیداهای مورد نظر از حقوق شهروندی مردم است و از نظر بنده مردم باید از این حق و فرصت خود استفاده کرده و از تفکر خور در پای صندوق رای دفاع کنند.

مردم نباید به راحتی از مشارکت در انتخابات دلسرد شوند، بلکه باید تفکر خود را در صندوق رای به نمایش بگذارند. مردم نباید از حق خود بگذرند.

محمد جواد کولیوند، نماینده کرج:

اگر به پای صندوق رأی نرویم نمی توانیم انتظار بهبود وضعیت و حرکت به سمت اصلاح مسائل و مشکلات اقتصادی را داشته باشیم.

امروز عده ای در داخل و خارج در تلاش هستند تا مردم را از مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق رای دلسرد کنند. امنیت و تمامیت ارضی کشور به حضور مردم در پای صندوق های رای گره خورده که می تواند پاسخی برای دشمنان باشد.

غلامرضا شرفی، نماینده آبادان:

انتخابات شاخص توسعه یک کشور و وفاداری مردم نسبت به نظام محسوب می‌شود و این وفاداری متقابل است. حضور مردم در صحنه انتخابات دو پیام را به همراه دارد.

یکی از پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات امیدواری نسبت به نظام و مسئولان است و مردم انتظار دارند مسئولانی که موفق به کسب رای می‌شوند بتوانند با برنامه‌ریزی و توانمندی پاسخگوی مشکلات باشند. از سوی دیگر مشارکت مردم نشان می‌دهد که همچنان با تمام مشکلات به فردایی روشن امیدوار هستند و مسئولان باید پس از کسب رای به توانمندی‌های خود ایمان داشته و در جهت استیفای حقوق مردم حرکت کنند.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده یزد:

آمریکا در مقاطع مختلف تاریخی سعی کرده تا مردم را نسبت به نظام دلسرد کند و امروز بعد از شکست در عملیان نظامی و هم‌چنین تحریم‌ها روی به دلسرد کردن مردم از صندوق‌های رای آورده است. تحریم‌های آمریکا فشار زیادی را به مردم وارد کرده و آنان را در تنگنا قرار داده است. امروز آمریکا سعی دارد امید و نشاط را از مردم بگیرد.

مردم با مشارکت حداکثری خود در انتخابات بار دیگر آمریکا را شکست خواهند داد. با انجام اقداماتی می‌توان میزان مشارکت مردم را در انتخابات افزایش داد.

من پیش‌بینی می‌کنم بالای ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند و هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد در مجامع بین‌المللی و مواضع دیپلمات‌های ما تاثیرگذار بوده و باعث حضور مستحکم ایران در مجامع بین‌المللی می‌شود. مشارکت مردم حائز اهمیت فوق‌العاده است.

الیاس حضرتی، نماینده تهران:

در سخت‌ترین شرایط و در زمان جنگ هیچ گاه یک روز انتخابات به عقب نیفتاد و همیشه با مشارکت بالای مردم برگزار شده است. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جزء اساس کار و به عنوان پشتوانه امنیت ملی کشور است. مردم باید تصویری قوی از مشارکت خود را به دنیا مخابره کنند و این، امنیت کشور را تامین می کند.

 آنچه که می تواند مشارکت مردم را در انتخابات تقویت کند رقابت است که در افراد انگیزه ایجاد می کند تا به پای صندوق های رأی حاضر شوند. برای داشتن انتخابات رقابتی باید به همه جریان ها و تفکرات موجود نظام و تمام آن هایی که دلشان برای تمامیت ارضی و اصل انقلاب می‌تپد میدان داده شود تا قوی ترین نیروها باهم رقابت کنند.

 در مسابقه قوی‌ترین تیم‌هاست که شاهد مشارکت حداکثری هستیم. هر چقدر رقابت ضعیف‌تر باشد انگیزه افراد برای مشارکت کمتر خواهد بود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه