ارسال به دیگران پرینت

انتخاب «اسکوچیچ» و این‌همه حاشیه!

نحوه جدایی اسکوچیچ از صنعت‌نفت آبادان و نوع انتخاب وی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی حاشیه‌های جدیدی را برای فوتبال ایران به ارمغان آورده است و مربیان ایرانی از این انتخاب به‌دلایل مختلف ناراضی هستند.

انتخاب «اسکوچیچ» و این‌همه حاشیه!
 
 

قرارداد 6 میلیاردی!

امیر عابدینی رئیس سابق فدراسیون فوتبال و مدیرعامل پیشین پرسپولیس در مورد انتخاب اسکوچیچ می‌گوید: خط‌مشی انتخاب اسکوچیچ از گیلان و مازندران است. افرادی در فدراسیون فوتبال هستند که در این دو استان فعالیت کرده و به نوعی واسطه‌گری می‌کنند. سطح دایی بالاتر از اسکوچیچ است. حتی به جرأت می‌توانم بگویم که حداقل 5، 6 مربی دیگر هم قوی‌تر از اسکوچیچ داریم تا روی نیمکت تیم‌ملی بنشینند. دوستان برای انتخاب اسکوچیچ، وزارتخانه را هم دور زدند، ضمن اینکه رقم قرارداد اسکوچیچ هم رقم کوچکی نیست که به‌راحتی از آن بگذریم. وی در مورد رقم قرارداد سرمربی جدید تیم‌ملی که گفته می‌شود 200 هزار دلار است، می‌گوید: 200 هزار دلار می‌شود مبلغی در حدود سه میلیارد اما مطمئن باشید رقم واقعی قرارداد اسکوچیچ سالانه 6 میلیارد تومان است. من رقم و مدت قرارداد را می‌دانم، همین است که گفتم. سفره خوبی است دیگر. اینجا است که دوستان باید وارد شوند، نه اینکه صلاحیت علی دایی را رد کنند. ببینند چه اتفاقی افتاده و چطور فدراسیون فوتبال به گزینه دراگان اسکوچیچ رسیده است.

اسکوچیچ باید به فدراسیون پول بدهد!

بیژن ذوالفقارنسب رئیس کانون مربیان فوتبال ایران در خصوص انتخاب جنجالی سرمربی تیم‌ملی گفت: واقعا نمی‌دانم چه کسانی این تصمیم را گرفتند، چون بسیار عجیب و غیرمنطقی است. اسکوچیچ اولا که سابقه مربیگری مشخصی ندارد و نمی‌دانیم قبل از آمدن به ایران کجا کار کرده و چه نتایجی گرفته. در ایران هم با تیم‌هایی که کارکرده نتایج درخشانی نگرفته که برای تیم‌ملی گزینش شود. به‌نظر من فدراسیون فوتبال تصمیم عجیبی گرفت و اعتقاد دارم این انتخاب مسائل بسیاری پشت‌پرده داشت. شاید هم از روی ناچاری و بدون اینکه عواقب کار را در نظر بگیرند، اسکوچیچ را انتخاب کردند. ما ساختار تیم‌ملی را می‌شناسیم و بازیکنان را هم همینطور. قریب به اتفاق آنها خارج از کشور بازی می‌کنند و بازیکنان مهمی هم برای تیم‌های‌شان هستند. من فکر می‌کنم در طول راه به مشکل می‌خوریم و دوباره باید کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم. این طبیعی است که یک مربی بدون کارنامه که تیم‌ملی می‌تواند سکوی پرتاب او باشد، حاضر است با رقمی پایین بیاید و با فدراسیون فوتبال توافق کند. چنین مربیانی به‌خاطر برند تیم‌ملی حتی حاضرند پول هم بدهند تا چنین پست مهمی را در اختیار بگیرند.

بی‌حرمتی!

ویسی در مورد انتخاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان مربی تیم‌ملی گفت: چه بگویم؟ گفتن و نگفتن ما فرقی ندارد! به‌عنوان یک مربی که شاید حرفش برای چند نفر مهم باشد به‌نظرم مجبور شدند یک نفر را به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی بگذارند و این کار را هم کردند. به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی به این انتخاب احترام می‌گذاریم اما اینکه همین طور یک نفر را سرمربی انتخاب کنند، بی‌حرمتی است!

دلالی؟!

سهراب انتظاری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص انتخاب سرمربی تیم‌ملی گفت: با بودن چند مربی باتجربه و صاحبنام ایرانی که در لیگ برتر موفقیت‌های خوبی هم به‌دست آورده بودند، انتخاب اسکوچیچ عجیب بود البته این روزها همه از بحث دلالی در این موضوع صحبت می‌کنند اما برای فوتبال ایران خیلی بد است که از کی‌روش و ویلموتس به اسکوچیچ برسیم اگر قرار بود این اتفاق رخ دهد، چرا ویلموتس را نگه نداشتیم یا یک مربی ایرانی را به‌عنوان سرمربی انتخاب نکردیم؟ انتظاری تصریح کرد: این انتخاب نشان می‌دهد که بحث دلالی در فوتبال ما به بالاترین حد خود رسیده و آنهایی که می‌خواستند از چند سال پیش اسکوچیچ را به استقلال یا پرسپولیس تحمیل کنند، توانستند این مربی را به تیم‌ملی ایران برسانند. به‌طور حتم، در آینده فوتبال ملی ما روزهای سختی خواهد داشت و بعید به‌نظر می‌رسد اسکوچیچ بتواند در دیدارهای سنگین موفق باشد.

توهین

مهدی تارتار، سرمربی نفت مسجدسلیمان یکی از آخرین معترضان به این انتخاب است که می‌‌گوید: «هم اعضای کمیته فنی برای من قابل احترام هستند و هم اسکوچیچ چون همکارم است. از سویی در کمیته فنی آدم‌های بزرگی حضور دارند. با حضور این آدم‌ها انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی برای من قابل درک نیست و جای سوال دارد. این روزها هر کس به من می‌رسد به‌عنوان یک مربی حاضر در لیگ برتر می‌پرسد اسکوچیچ با چه ساز و کاری سرمربی تیم‌ملی شده است؟ سوال مهم اینجاست چرا اعضای هیات‌رئیسه همه اختیارات برای انتخاب سرمربی را به یک نفر تفویض کرده بودند؟» تارتار اضافه می‌کند: «این انتخاب اصلا قابل دفاع نیست و توهین به مربی ایرانی بود. علی دایی سه بار قهرمان شده؛ امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ‌برتر است. چرا علی دایی نه؟ چرا امیر قلعه‌نویی نه؟» او در پایان می‌گوید: «نوع حضور اسکوچیچ در تیم‌ملی هم اصلا قشنگ نبود. او به بهانه بیماری و همچنین دلتنگی برای خانواده از صنعت نفت جدا شد، اما سر از تیم‌ملی در آورد.»

رضایت نفت؟!

دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران جدایی شائبه‌برانگیزی از تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان داشت و به‌دلایل مشکلات قلبی و خانوادگی به آبادانی‌ها طی تعهدنامه‌ای اعلام کرد به هیچ تیم ایرانی نخواهد رفت تا نفتی‌ها اجازه خروج او را از تیم صادر کنند. اما کمتر از 24 ساعت اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ایران برای قبول هدایت تیم‌ملی فوتبال به توافق رسید که این موضوع خشم مسئولان صنعت‌نفت آبادان را در پی داشت. به همین دلیل مسئولان باشگاه صنعت‌نفت آبادان 5 روز به اسکوچیچ مهلت دادند تا غرامت حدود 140 هزار دلاری را به این باشگاه بپردازد در غیر این صورت از این مربی به فیفا شکایت خواهند کرد. اسکوچیچ قصد دارد در اولین چالش ملی خود با پرونده جدید در فیفا مواجه نشود و یک جلسه با مسئولان باشگاه صنعت‌نفت برگزار تا در خصوص این غرامت با آنها مذاکره کند. او قصد دارد کار به کمیته انضباطی فیفا کشیده نشود. در صورتی که اسکوچیچ نتواند مسئولان صنعت‌نفت را قانع کند باید 140 هزار دلار به آ‌نها پرداخت کند در غیر این صورت نفتی‌ها از او به فیفا شکایت می‌کنند. اگر اسکوچیچ مجبور شود به نفتی‌ها غرامت بدهد احتمال دارد این مبلغ توسط فدراسیون فوتبال پرداخت شود.

بهانه رئیس آینده

انتخاب اسکوچیچ در حالی که انتخابات فدراسیون برگزار نشده و فوتبال ایران بدون رئیس است، بهانه‌ای برای رئیس آینده این فدراسیون فراهم می‌کند تا در صورت ناکامی تیم‌ملی به عدم انتخاب سرمربی تیم‌ملی توسط خودش اشاره کند ضمن اینکه اسکوچیچ عنوان کرده قولی برای رسیدن به جام‌جهانی به اهالی فدراسیون نداده است!

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه