ارسال به دیگران پرینت

۲۵۵ راه روستایی استان اردبیل همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان اردبیل گفت: راهداران در جاده‌های کوهستانی و روستایی استان جدال سختی با تندباد و کولاک برف دارند و ۲۵۵ راه روستایی در استان اردبیل همچنان مسدود است.


۲۵۵ راه روستایی استان اردبیل همچنان مسدود است

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان اردبیل در بازدید از جاده اردبیل-خلخال اظهار داشت: راهداران در جاده‌های کوهستانی و روستایی استان جدال سختی با تندباد و کولاک برف دارند و باد و کولاک شدید باعث بسته شدن راه‌های روستاها شده و راهداران مجبور هستند دوباره اقدام به بازگشایی آنها کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان اردبیل به جز جاده خلخال-اسالم باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: در پی‌بارش برف سنگین در 2 روز اخیر تاکنون راه ارتباطی 800 روستا در استان با تلاش شبانه‌‌روزی راهداران بازگشایی شده و راه ارتباطی 255 روستا همچنان مسدود می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در بارش اخیر برف راهداران، پلیس راه و امدادگران هلال احمر به بیش از 800 خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند، تصریح کرد: در جاده اردبیل-خلخال در محدوده روستای آراللو به علت کولاک شدید برف و یخبندان تردد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست و تردد وسایط نقلیه در تمامی راه‌های کوهستانی و گردنه‌های استان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

رحمتی بیان کرد: به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند و قبل از سفر با سامانه 141 و یا با شماره تلفن 33745902 مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وی افزود: 286 دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان با 435 نیرو در قالب 110 گروه در آماده‌باش کامل بوده و در 13 راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند و 20 هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه