ارسال به دیگران پرینت

ندیمی: کاندیدها به جای شعار برنامه عملی ارائه کنند

یک نماینده سابق مجلس گفت:کشور در شرایط خاصی است، امکانات و منابع محدود است؛ افزایش شعارهای بدون پشتوانه؛ شعارزدگی مردم را در پی دارد.

ندیمی: کاندیدها به جای شعار برنامه عملی ارائه کنند

ایرج ندیمی در ارتباط با ضرورت پرهیز از شعارزدگی کاندیدهای انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: اساسا در رابطه با موضوع انتخاب نماینده شاخص‌هایی را باید در نظر گرفت. نماینده از نظر توانایی و قابلیت باید در اندازه‌ای باشد که به آرمان‌ها و ضروریات جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمان انتخاب کاندیداها باید به شناخت آن‌ها از امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی توجه کرد. نماینده باید دارای درک مسئله، ارائه راه حل و کاریزمای پیگیری امور باشد.  

این فعال سیاسی تصریح کرد: از دیگر مسائلی که هم نمایندگان فعلی و هم کاندیداها باید در نظر بگیرند داشتن برنامه عملی برای حل مشکلات است. مردم باید به جای توجه به شعارها به برنامه‌های مطرح شده توجه  و با این شاخص کاندیدها را ارزیابی کنند.

وی در ادامه گفت: کشور در شرایط خاصی است، امکانات و منابع محدود است؛ افزایش شعارهای بدون پشتوانه؛ شعارزدگی مردم را در پی دارد. معنای شعارزدگی آن است که مردم به هر شعاری بی توجه و بی انگیزه می شوند. کاندیداها برای کسب رای شعارهایی مطرح می‌کنند که باعث افزایش مطالبات مردم می‌شود؛ در زمان عمل توانایی اجرای شعارها را ندارند و در نتیجه مردم با این اشتباه  نسبت به کل نظام و مسئولین بد بین می شوند.

ندیمی سپس خاطرنشان کرد: ضرورت پاکدستی در همه امور و مبارز با مفاسد از راه زبانی و ارجاع به اخلاقیات فرهنگی امکان‌پذیر نیست. نمی‌شود کشور را اینگونه اداره کرد. کاندیداها باید بدانند که به روش‌های عملی و به صورت پیشگرانه می‌توانند با فساد مبارزه کنند. در این میان هم فراموش نشود که با نام مبارزه با مفاسد، آبروی کسی برده نشود.

وی در پایان نیز گفت: کشور در شرایطی است که مسائل محلی از راه برطرف شدن مسائل ملی حل می‌شود. به طور مثال اشتغال حل نمی شود مگر آنکه تورم و رکود در حد ملی برطرف شود. بنابراین مردم باید به کاندیدایی رای دهند که به جای مسائل قومی و قبیله‌ای به موضوعات ملی بیاندیشد.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه