ارسال به دیگران پرینت

پنتاگون: ۱۰۹ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به عین الاسد دچار آسیب مغزی شدند

وزارت دفاع آمریکا بار دیگر از افزایش مجروحان نظامی این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد خبر داد.

پنتاگون: ۱۰۹ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به عین الاسد دچار آسیب مغزی شدند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای چندمین بار به طور رسمی اعلام کرد شمار نظامیان آمریکایی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق دچار آسیب مغزی شدند افزایش یافته است.

بر این اساس، پنتاگون اعلام کرد در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد ۱۰۹ نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شدند. از این تعداد ۷۶ نفر پس از انجام مراحل درمانی دوباره به محل خدمت خود بازگشتند. همچنین ۲۷ نظامی برای درمان به آلمان اعزام شدند که از این میان ۲۱ نظامی برای تکمیل دوره درمان به آمریکا بازگشتند. 

پیشتر نیز یک مقام نظامی آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعتراف کرد در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شدند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد ارتش این کشور شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی موارد ضربه مغزی نظامیان در حمله موشکی ایران به پایگاهی عین الاسد در عراق بوده است.

این در حالیست که رسانه‌های آمریکا پیش از این و به نقل از مقامات پنتاگون شمار مجروحان نظامی آمریکا در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد را به ترتیب ۸، ۱۶، ۳۴ و ۶۴ نفر اعلام کرده بودند.

رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد.

این در حالیست که این مسئله با سخنان صریح دونالد ترامپ که گفته بود همه نیرو‌های آمریکایی در عین‌الاسد در سلامت هستند، در تناقض است.

رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • دکترسید ارسالی در

      آمریکایی‌ها غلط کردند هزار سربازان مرده است .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه