ارسال به دیگران پرینت

افزایش موارد مبتلا به بیماری کرونا در همدان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا درباره افزایش موارد سرپایی و بستری مبتلا به بیماری کرونا در همدان هشدار داد.

افزایش موارد مبتلا به بیماری کرونا در همدان

دکتر منوچهر کرمی، ادامه داد: بیش از ۵۳ درصد مبتلایان به کرونا موبوط به خوشه‌های خانوادگی است و مواردی هستند که بیماری را از درون خانواده به یکدیگر انتقال داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش موارد مبتلا به کرونا در همدان می‌تواند یک هشدار باشد، اظهار کرد: تمامی افراد از جمله صاحبان مشاغل، کارکنان ادارات و کسانی که با مردم مراوده بیشتری دارند پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، متأسفانه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خوشه‌هایی از این بیماری می‌تواند در محیط کار یا خانواده ایجاد شود.

کرمی تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک برای افرادی که سابقه مواجه شدن با فرد مبتلا به کرونا، افراد مشکوک و دارای علائم را دارند از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: وجود سه علامت یا بیشتر از علائمی مانند تب‌و سرفه، گلو درد، سر درد، ضعف بدن، خستگی، علائم گوارشی و آبریزش بینی می‌تواند از علائم ابتلا به این بیماری باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در پایان بیان کرد: امروز هفت فروردین‌ماه ۱۴۲ مورد سرپایی، ۹ مورد مثبتِ بستری و یک مورد فوتی کرونایی در همدان گزارش شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه