ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر صمت | ثبت جهانی دریاچه گهر لرستان در دستور کار است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور گفت: ثبت جهانی دریاچه گهر لرستان با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه در حال پیگیری است.


معاون وزیر صمت  |    ثبت جهانی دریاچه گهر لرستان در دستور کار است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور گفت: ثبت جهانی دریاچه گهر لرستان با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه در حال پیگیری است.

علیرضا شهیدی در جلسه شورای عالی معادن لرستان افزود: با توجه به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و پدیده های منحصر به فرد زمین‌شناسی در لرستان، امیدواریم ثبت جهانی را در این استان با دریاچه گهر شروع کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از تجربه ثبت جهانی ژئو پارک جزیره قشم، فعالیت هایی آغاز شده است تا در تمامی مناطق ایران که این ظرفیت وجود دارد اقدام مشابهی صورت گیرد که در این راستا بیش از ۳۰ منطقه در کشور شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان زمین شناسی در خصوص با بحث ژئوپارک ها، فعالیت های خیلی خوبی را در سطح ملی انجام داده است.

شهیدی با اشاره به اینکه سازمان زمین شناسی بحث شناسایی و پی جویی را انجام می‌دهد گفت: اکتشافات سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور و لرستان که ظرفیت های بالایی دارد آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: لرستان در منطقه خاصی از زمین شناسی قرار گرفته و همواره تحت تاثیرات مخاطرات خاصی است که می توان به جاری شدن سیل در سال گذشته، زلزله، فرو نشست و گرد و غبار اشاره کرد که مطالعات ملی آن توسط سازمان زمین شناسی انجام می شود.

دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی است که در جنوب شرقی دورود و منطقه حفاظت شده اشترانکوه لرستان با ارتفاع ۲ هزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌است.

این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است و سالانه حدود ۷۰ هزار گردشگر از این منطقه بازدید می کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه