ارسال به دیگران پرینت

روحانی | سریعا محدودیت‌های کرونایی لازم اعمال شود

رئیس جمهور پس از گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از آخرین برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها برای گرامیداشت 22 بهمن تاکید کرد که با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، باید مراسم نمادین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نوآوری و بکارگیری خلاقیت‌های تازه، شکوهمندتر برگزار شود.

روحانی  |  سریعا محدودیت‌های کرونایی لازم اعمال شود

حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امسال دو پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در نبرد با استکبار را جشن می‌گیریم. دولتی که می‌خواست ما رنگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را هم نبینیم اکنون با خفت و خواری از دنیای سیاست کنار گذاشته شده و در مقابل ما با افتخار چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب‌مان را هر چند به صورت نمادین اما با شکوه، جشن می‌گیریم.

در گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر آمادگی استان‌ها برای برگزاری مراسم نمادین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هماهنگی با رسانه‌های همگانی و بویژه رسانه ملی در استان‌ها برای پخش همزمان مراسم 22 بهمن تاکید شده بود.

موضوع روند فعالیت کسب و کارهای مرتبط با ایام عید و اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی این کسب و کارها، از محورهای گزارش‌های جداگانه کمیته‌های اقتصادی و بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی ستاد بود.

دکتر روحانی با اشاره به این گزارش تاکید کرد که باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از آغاز موج چهارم بیماری کرونا جلوگیری شود تا به این ترتیب مسئولان ناچار نشوند مجددا یک سلسله محدودیت‌ها را در شهرهایی که در وضعیت نارنجی و یا قرمز قرار می‌گیرند، اعمال کنند.

رئیس جمهور به همه کمیته‌ها بویژه کمیته تبلیغات و قرارگاه عملیاتی دستور داد که هشدارهای لازم در خصوص ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامتی مردم و تداوم فعالیت‌های مرتبط با معیشت مردم، داده شود.

کمیته بهداشتی و درمانی در ادامه این جلسه نیز گزارشی را از اقدامات انجام شده در خصوص تولید واکسن داخلی و روند خرید واکسن از خارج، ارائه داد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با اقدامات موثر انجام شده، واکسن ساخت داخل بتواند همه مراحل تایید کیفی را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کند و واکسیناسیون با واکسن‌های خریداری شده از خارج نیز، طبق جدول اولویت‌های گروه هدف، در ماه بهمن آغاز شود.

همچنین در ادامه این جلسه گزارش کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی ستاد از بروز برخی علائم در خصوص خیز بیماری کرونا در برخی شهرها از جمله پایتخت، بررسی شد. در این گزارش ضمن ابراز نگرانی از این روند، برای پیشگیری از شکل گیری موج چهارم بیماری راهکارهای لازم ارائه شده بود.

دکتر روحانی در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی دستور داد به سرعت و با دقت بسیار بالا اقدامات موثری را برای گسترش بازرسی‌ها و نظارت‌ها در روند رعایت پروتکل‌ها انجام دهد و چنانچه مشاهد شد که استان و یا شهرستانی به سمت وضعیت نارنجی یا حتی زرد در حرکت است، سریعا اقدامات و محدودیت‌های لازم را اعمال کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: همگی باید با همکاری یکدیگر از ورود کشور به موج چهارم بیماری و در نتیجه به خطر افتادن سلامتی مردم و همچنین ایجاد مانع در حرکت مثبت اقتصاد کشور و معیشت مردم جلوگیری کنیم.

دکتر روحانی در پایان تاکید کرد که می‌بایست به دقت مراقبت کنیم تا از ورود و انتشار وسیع ویروس‌های جهش یافته پیشگیری شود و همچنین وزارت بهداشت وضعیت ویروس در داخل کشور و احتمال جهش آن را به دقت رصد و کنترل کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه