ارسال به دیگران پرینت

وضعیت آلودگی هوای قم از ناسالم به قابل قبول تغییر کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم از تغییر وضعیت ناسالم هوای قم به حد قابل قبولی خبر داد.

وضعیت آلودگی هوای قم از ناسالم به قابل قبول تغییر کرد.

سید محمدرضا بهشتی پور در خصوص میزان آلودگی قم در حال حاضر بیان کرد: در تمام هفته گذشته هوا برای گروه های حساس آلوده بود و در بعضی از ساعات روز به دلیل افزایش تردد به وضعیت ناسالم برای عموم مردم نیز می‌رسید اما با تغییر شرایط جوی و وزش باد در چند روز گذشته به وضعیت قابل قبول تغییر یافته است.

وی افزود: با توجه به حاکمیت پدیده وارونگی دما در روزهای سرد سال، شاهد آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها هستیم بنابراین نه تنها در این ایام بلکه در تمام طول سال مردم باید استفاده از وسایل نقلیه موتوری و ترددهای غیرضروری را به حداقل رسانده و برای حفظ سلامتی خود و محیط زیست فواصل کوتاه را به وسیله دوچرخه یا پیاده طی کنند.

بهشتی پور در ادامه سخنانش گفت:  در روزهای گذشته با قرار گرفتن شاخص کیفیت هوای قم در وضعیت ناسالم مکاتباتی جهت کاهش فعالیت آلاینده‌های صنعتی تا حد امکان، با دستگاه‌های مرتبط انجام شد. همچنین درخواست استفاده نیروگاه سیکل ترکیبی قم از سوخت گاز، حداقل در بازه زمانی آلودگی هوا داده شد تا شاهد کاهش این آلودگی باشیم. ضمن این‌که این مکاتبات به گونه‌ای است که در صورت مشاهده مجدد آلودگی هوا این اقدامات انجام گیرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه