ارسال به دیگران پرینت

سازمان جهانی بهداشت:

کرونا | در دوران قرنطینه فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

سازمان جهانی بهداشت در دوران اپیدمی کرونا به افراد توصیه می‌کند تا تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند.

کرونا  |  در دوران قرنطینه فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افراد توصیه می‌کند با توجه به قرنطینه شدن در خانه و کم تحرکی، فعالیت خود را افزایش داده و در همه گیری کرونا ورزش  کنند.

در دستورالعمل‌ جدید این سازمان حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط تا شدید در هفته برای بزرگسالان و به طور متوسط ۶۰ دقیقه برای کودکان توصیه ‌شده است. به بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر توصیه می‌شود برای بهبود سلامتی و جلوگیری از خطرات زمین خوردن، فعالیت‌هایی را که بر تعادل و هماهنگی و همچنین تمرینات قدرتی را انجام دهند.

این سازمان همچنین به زنان باردار توصیه کرد که فعالیت‌های بدنی خود را در دوران بارداری و پس از زایمان حفظ کنند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از هر ۴ بزرگسال ۱ نفر و از هر ۵ نوجوان ۴ نفر فعالیت بدنی کافی ندارند و این مسئله به دلیل همه گیری ویروس کرونا بدتر شده است.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: تحرک بدنی برای سلامتی و رفاه حیاتی است. این می‌تواند به افزودن سال‌ها به زندگی و افزایش عمر کمک کند.

فیونا بول، رئیس فعالیت بدنی سازمان جهانی بهداشت گفت: طبق دستورالعمل‌های ارائه شده، راهنمایی‌هایی در مورد رفتار کم تحرک نیز ارائه می‌شود.

بول گفت: حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت در هفته مهم است. پیش از این، کارشناسان فکر می‌کردند که فعالیت بدنی باید در قالب ۱۰ دقیقه انجام شود. در واقع، فعالیتی ۱۰ دقیقه‌ای خیلی مهم نیست و تمام حرکات ما باید شمرده شود و به زمان ۱۵۰ دقیقه برسد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه