ارسال به دیگران پرینت

ثبت احوال:

کارت ملی هوشمند | در تامین بدنه کارت مشکل داریم

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره آخرین وضعیت دریافت کارت ملی هوشمند شهروندان ایرانی توضیحاتی را ارائه داد. او با بیان اینکه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در انتظار کارت ملی هوشمند هستند، گفت: برای حل مشکل افرادی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند مصوبه ای به همه دستگاه ها ابلاغ شده است تا کار‌های اداری و بانکی خود را به همراه رسید کارت ملی هوشمند انجام دهند.


کارت ملی هوشمند  |  در تامین بدنه کارت مشکل داریم

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره آخرین وضعیت دریافت کارت ملی هوشمند شهروندان ایرانی توضیحاتی را ارائه داد.

 سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفتگویی با شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت دریافت کارت ملی هوشمند اظهار کرد: تصمیم دولت برای اجرای دولت الکترونیکی نیاز به یک سری ساز و کار‌هایی داشت و اولین ساز و کار آن استفاده از کارتی بود که به وسیله آن همه شهروندان ایرانی در فضای دولت الکترونیکی شناسایی شوند.

او در ادامه بیان کرد: هموطنان با مراجعه تدریجی به ادارات و دفاتر پیشخوان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام کردند، تا پایان سال ۹۶ بدون مشکل کارت ملی هوشمند در مهلت ۱۵ روزه به دست متقاضیان می‌رسید، امابا بحث تحریم، وارد کردن بدنه کارت و تراشه از اوایل سال ۹۷ با مشکل رو به رو شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: در حال حاضر هم تراشه کارت و مواد اولیه آن وارداتی است، زیرا در کشور پلی کربنات موجود نیست، لذا چاپخانه دولتی که بر اساس قانون متولی تامین بدنه کارت است، تلاش گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است.

او با اشاره به اینکه ۵۸ میلیون و ۹۴۶ هزار نفر از هموطنان مراجعه کردند و تکمیل ثبت نام انجام دادند، گفت: برای ۴۹ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر کارت ملی هوشمند در سراسر ایران که بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار کارت تولید داخلی بوده که صادر شده است؛ اینگونه نیست که کارت موجود باشد، ولی تحویل ندهیم؛ سازمان ثبت احوال هیچ چیز پنهانی با مردم نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان ثبت احوال مطرح کرد: ۴ کشور در دنیا تراشه تولید می‌کنند؛ امیدواریم بتوانیم توسط شرکت‌های دانش بنیان این تراشه‌ها را به صورت داخلی تامین کنیم.

ابوترابی با اشاره به اینکه کارت ملی هوشمند اهمیت ویژه‌ای برای دولت الکترونیک دارد، گفت: ما ظرفیت تولید دو و نیم میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم، متاسفانه در تامین بدنه کارت ملی هوشمند مشکل داریم و چاپخانه دولتی به ما قول داده است تا ماهانه یک میلیون کارت به ما تحویل دهند که تقاضای سازمان ثبت احوال بیشتر از این بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال عنوان کرد: دولت خود وارد کننده کارت بوده، این کارت جنسش از پلی کربنات است و اکنون در کشور موجود نیست، هر کسی مدعی است که توان بدنه کارت ملی هوشمند و تراشه آن را دارد از آن استقبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در انتظار کارت ملی هوشمند هستند، گفت: برای حل مشکل افرادی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند مصوبه ای به همه دستگاه ها ابلاغ شده است تا کار‌های اداری و بانکی خود را به همراه رسید کارت ملی هوشمند انجام دهند.

ابوترابی با بیان اینکه متولی تامین بدنه کارت ملی هوشمند چاپخانه دولتی است، گفت: اگر ماهانه یک میلیون کارت ملی هوشمند به ما تحویل دهند، در مجموع ۹ ماه طول می‌کشد تا افراد در نوبت کارت ملی هوشمند، کارت خود را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص انتخاب نام‌های بیگانه برای فرزندان، تشریح کرد: انتخاب نام برای فرزند شرایطی دارد و هر نامی که ریشه بیگانه داشته باشد اجازه ثبت آن را نمی‌دهیم، ۲۵۶ هزار نام در سازمان ثبت احوال برای انتخاب وجود دارد، برای انتخاب نام‌های جدید نیز کمیسیونی وجود دارد که در آن با وجود کارشناسان مربوط آن نام مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید افراد می‌توانند آن نام جدید را انتخاب کنند.

ابوترابی بیان کرد:از مردم خواهش میکنم در این دو هفته که محدودیت ها اعمال می شود برای اموری چون تغییرات نام و نام خانوادگی به دفاتر پیشخوان مراجعه نکنند و تنها برای ثبت ولادت و وفات مراجعه کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه