ارسال به دیگران پرینت

کرونا | ثبت اولین شهیدای سلامت در استان خراسان رضوی

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن در استان خراسان رضوی از ثبت اولین شهید سلامت در این شهر خبر داد.

کرونا  |  ثبت اولین شهیدای سلامت در استان خراسان رضوی

علی حاجی‌پور از کارمندان شبکه بهداشت بردسکن که به عنوان کاردان بیماریهای مرکز خدمات جامع سلامت روستای شفیع‌ آباد این شهرستان فعالیت داشت پس از دو هفته ابتلا به ویروس کرونا، به خیل شهدای سلامت پیوست.

وی با بیان اینکه شرایط بردسکن از نظر شیوع ویروس کرونا فوق حاد است افزود: تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ که در بیمارستان این شهر بستری‌ هستند در حال افزایش است و درصد بسیاری از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدمات و بهورزان، کاردان و کارشناسان نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و در قرنطینه خانگی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن ادامه داد: ظرفیت بیمارستان بردسکن تکمیل شده و برخی نیز در نوبت استفاده از ظرفیتهای بیمارستان هستند لذا به دلیل شرایط موجود و احتمال آلودگی فضا و همچنین بحران منابع انسانی حضور هرگونه همراه بیمار در این بیمارستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

عاقل‌تر گفت: اغلب مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به دلیل حضور در مراسم جمعی، عروسی، عزا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیماری مبتلا شده‌اند این در حالی است که برگزاری مراسمی از این دست در شهرستان ممنوع اعلام شده اما همچنان گزارش‌هایی از برگزاری مراسم جمعی داریم که این امر زمینه انتقال ویروس و بحرانی شدن وضعیت شهرستان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به فعال بودن ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان افزود: با افزایش نظارتها و بازدیدها، متخلفان به دور از مسامحه به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

شهرستان بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در کشور به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۷۲ هزار و ۵۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه