ارسال به دیگران پرینت

کرونا | حذف اقلام غذایی بین ۱۵ تا ۳۵ درصد خانوارها به دلیل کاهش درآمد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، منجر شده بین ۱۵ تا ۳۵ درصد خانوارها در استان‌های کشور، مصرف اقلام غذایی را حذف کرده یا کاهش دهند.

 کرونا  | حذف  اقلام غذایی بین ۱۵ تا ۳۵ درصد خانوارها به دلیل کاهش درآمد

زهرا عبداللهی در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، درخصوص تغذیه در دوران کرونا، اظهار کرد: به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، بحث ناامنی تغذیه و سوءتغذیه بیشتر خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات و سیاست های تغذیه ای وزارت بهداشت در دوران کرونا، بیان کرد: در حال حاضر، مادران باردار و کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه فقیر شناسایی شده و به سازمان های حمایتی معرفی می شوند تا کمک های تغذیه ای دریافت کنند. تاکنون کمیته امداد، ۵۰ هزار کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه فقیر و ۶۷ هزار مادر باردار فقیر را که در بخش بهداشت شناسایی کردیم، تحت پوشش قرار داده است. اما هنوز تعداد زیادی باقی مانده اند که باید با همکاری و همت دانشگاه ها و کمک گرفتن از خیرین و سمن ها، شناسایی شوند. 

عبداللهی تصریح کرد: در کنار همه اقداماتی که برای پیشگیری از کرونا انجام می شود، باید به بحث تشدید ناامنی غذایی، شیوع بیشتر مشکلات تغذیه ای و کمبود ریزمغزی ها توجه شود. 

وی گفت: در حال حاضر با کمک وزارت رفاه نیز برنامه کمک معیشت را برای چند استان محروم انجام می دهیم تا بر اساس آن، کودکان زیر پنح سال نیازمند را شناسایی کنیم تا ماهانه مبلغی برای آنها ارسال شود. اما این اقدامات کافی نیست و امیدواریم با حمایت دانشگاه ها این پوشش افزایش یابد.

لزوم تداوم برنامه مکمل یاری برای زنان باردار و کودکان زیر دو سال

عبداللهی ادامه داد: برنامه مکمل یاری برای زنان باردار و کودکان زیر دو سال باید حتما ادامه یابد، زیرا کمبود زیرمغزی ها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و این موضوع شانس ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

وی گفت: طبق بررسی ها، تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، منجر شده، بین ۱۵ تا ۳۵ درصد خانوارها در استان های کشور، مصرف اقلام غذایی را حذف کرده یا کاهش دهند.

این موضوع هشداری است که باید به آن توجه کرد. به دلیل کاهش درآمد خانواده و افزایش مواد غذایی، اقلام غذایی از سفره مردم حذف شده و اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم، پروسه مدیریت کرونا کامل نمی شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه