ارسال به دیگران پرینت

استفاده نکردن از ماسک روند شیوع کرونا را بیشتر می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: استفاده نکردن از ماسک و بی‌توجهی به فاصله اجتماعی مناسب، روند شیوع کرونا را افزایشی و تعداد مرگ و میر را بیشتر می‌کند.

استفاده نکردن از ماسک روند شیوع کرونا را بیشتر می‌کند.

خدابخش مرادی‌نافچی بعد از ظهر امروز (۲ مهرماه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع‌ مقدس، اظهار کرد: هشت سال دفاع‌ مقدس تاریخ پرفروغی است که فضای آن مملو از عطر معنوی دلاورمردانی بوده که جان را جانانه در طبق اخلاص گذاشتند تا از شرف، عزت، اقتدار، کرامت و ارزش‌های انسانی دفاع کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه اعضای شورای اطلاع‌رسانی در حوزه دفاع‌مقدس این است که با قلم و کلام خود، تبیین عالمانه از این گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی برای کسانی که این دوران را درک نکردند داشته باشند و لحظات سخت و صعب آن‌ روزها و افتخار حاصل از آن را به مردم نشان دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: باید زوایای پیدا و پنهان هشت سال دفاع‌مقدس و ایثارگری زنان و مردان به تصویر کشیده شود و تبلیغ هنرمندانه از این وقایع تاریخی برای همه اقشار داشته باشیم تا این فضای معنوی در بدنه جامعه امروز، ساری و جاری شود.

این مسئول همچنین به کرونا به عنوان مسئله مهم امروز دنیا، ایران و زنجان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دقت و رعایت نکات حفاظت فردی، از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در بین برخی اقشار روند نزولی گرفته است که این موضوع منجر به شیوع کرونا می‌شود و اطلاع‌رسانی خطر شیوع کرونا باید در اولویت اخبار رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زنجان در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارد، تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با روند شیوع ویروس کرونا رابطه معکوس دارد و مردم باید بدانند اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنند توان حوزه بهداشت و درمان و ظرفیت استان برای ارائه خدمت به مبتلایان محدود است.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود و به قیمت مصوب به فروش می‌رسد، یادآور شد: اصحاب رسانه نسبت به ایجاد حساسیت در رابطه با بیماری کرونا تلاش کنند و مسئولان لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کارکنان و شهروندان و اطلاع‌رسانی حفاظت فردی را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید اطلاع‌رسانی لازم در خصوص برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین انجام شود. همچنین در هفته دفاع‌مقدس امسال خود را برای برگزاری کنگره عظیم ۳۵۳۶ شهید استان زنجان آماده می‌کنیم و امیدواریم همه مسئولان ذی‌ربط برای تحقق این اقدام فرهنگی و ارزشی تلاش کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به فعالیت‌های این اداره‌کل در یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۳۸ اثر تاریخی استان زنجان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و تا شهریور پارسال حدود ۸۶۵ اثر در این فهرست جای داشت. اکنون مدارک ثبتی ۳ اثر شامل بازار تاریخی، غار کتله‌خور و مجموعه مردان نمکی در حال تکمیل است.

امیر ارجمند با اشاره به اینکه شش موزه فعال داشتیم، ادامه داد: یک موزه فعال نیز به این مجموعه اضافه شده است. تا سال گذشته مجوز مجموعه‌داری برای بخش‌های خصوصی صادر نشده بود که در یک سال گذشته چهار مجوز مجموعه‌داری و دو مجوز موزه خصوصی صادر شده است.

وی یادآور شد: در بخش آثار تاریخی حفاظت شده، در حوزه اموال منقول، ۶۴ اثر مرمت شده و اثر تاریخی در مجموعه مردان نمکی چهرآباد مورد کاوش قرار گرفت. سرای ناصری، دبیرستان شریعتی، مسجد چهل ستون از جمله مراکز مهم و تاریخی مرمت شده است. ۲۰۰۰ مورد از اموال و اشیای تاریخی نیز ساماندهی و ۵۰ مورد برای عرضه در موزه‌ها مرمت شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش گردشگری و صنایع‌دستی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند، تصریح کرد: درصد اشغال تخت‌های مراکز اقامتی استان در این ایام ۱۱ درصد گزارش شده و میانگین ۱۲ ماه اخیر حدود ۵۰ درصد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۸۲ اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان داشتیم، خاطرنشان کرد: مجوز احداث ۵۲ اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده و شرایط را برای فعالیت این مراکز تسهیل کردیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه