ارسال به دیگران پرینت

احتمال ابتلای همزمان به کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های تنفسی

متخصصان علوم پزشکی در فلوریدا اظهار داشتند: احتمال ابتلای همزمان به بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا یا سایر بیماری‌های تنفسی وجود دارد.

احتمال ابتلای همزمان به کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های تنفسی

 همزمان با نگرانی پزشکان در مورد شیوع بیماری آنفلوآنزا در کنار همه گیری بیماری کووید-۱۹، این متخصصان اعلام کردند: این احتمال وجود دارد که فرد در یک زمان به هر دو این بیماری مبتلا شود.

دکتر "آدریان بوروس" از ایالت فلوریدا در این مطالعات گفت: این امکان وجود دارد که فرد به طور همزمان به بیماری آنفلوآنزا و کووید-۱۹ مبتلا شود که این شرایط می‌تواند برای سیستم ایمنی به شدت آسیب‌رسان باشد.

همچنین به گفته یک متخصص همه گیرشناسی در آمریکا، در حقیقت ابتلا به یک نوع عفونت فرد را در برابر بیماری‌های دیگر آسیب پذیر می کند.

به گفته این پزشک، زمانی که فرد به آنفلوآنزا و دیگر انواع ویروس‌های تنفسی آلوده شود، بدن ضعیف می شود. در این شرایط سیستم دفاعی بدن افت پیدا می کند و باعث می شود فرد در برابر عفونت بعدی نیز آسیب‌پذیرتر شود.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، هر یک از دو بیماری آنفلوآنزا و کووید-۱۹ ریه ها را مورد آسیب قرار می دهند و موجب بروز ذات الریه و نارسایی ریوی می شوند. همچنین این دو بیماری ممکن است فرد را در معرض بیماری های دیگری از جمله سپتیسمی (نوعی التهاب)، التهاب بافتهای قلب، مغز و ماهیچه ها قرار دهند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، همچنین به گفته دکتر "میشل متهای" از دانشگاه کالیفرنیا، ابتلای همزمان به هر دو بیماری عوارض طولانی مدت آنها بر اعضای آسیب‌دیده بدن را افزایش می دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه