ارسال به دیگران پرینت

سهم من در مهار کرونا

جوانان هنرمند فلسطینی مردم غزه را برای استفاده از ماسک تشویق می کنند

همزمان با شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان از جمله فلسطین و غزه، جوانان غزه برای تشویق و ترغیب ساکنان این باریکه برای زدن ماسک، ابتکار به خرج داده و بر روی ماسک ها نقاشی های زیبا می کشند و آنها را در اختیار مردم قرار می دهند.

 جوانان هنرمند فلسطینی مردم غزه را برای استفاده از ماسک تشویق می کنند

جوانان فلسطینی غزه برای اینکه سهمی در روند مبارزه با کرونا داشته باشند، برای تشویق و ترغیب اهالی این باریکه جهت زدن ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، روی ماسک ها را نقاشی می کنند تا از این طریق نظر مردم را جلب کنند و بیشتر از آن استفاده کنند.

«ضرغام قریقع» و «سماح سعد» دو جوان فلسطینی روی ماسک ها نقاشی می کشند و به طور رایگان به مردم می دهند تا زمانی که بیرون از خانه هستند، از آن استفاده کنند.

قرقیع ۲۳ ساله در حالی که داشت نقاشی روی از ماسکی را تمام می کرد، روز جمعه به خبرگزاری شینهوا گفت: ابتکار آنها مردم را ترغیب به استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا می کند.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه اعلام شده شماری در غزه به کرونا مبتلا شدند، اما هنوز مردم کمتر از ماسک استفاده می کنند و این مسئله باعث شد کارهایی برای جذب مردم و تشویق به استفاده از آن انجام دهیم.

قرقیع که روزانه ۱۰ ساعت برای کشیدن نقاشی روی ماسک ها زمان صرف می کند، گفت: خطر روز به روز به ما نزدیک تر می شود و هنوز برخی خجالت می کشند که از ماسک استفاده کنند.

سماح هم که ماسکی در دست داشت و مشغول کشیدن نقاشی بر روی آن بود، در مصاحبه با شینهوا  تاکید کرد: مردم نگرانند و این ویروس همه گیر بسیار خطرناک است. روزانه هزاران نفر را در سراسر دنیا از بین می برد. به همین دلیل سعی می کنیم با این نقاشی ها روی ماسک، حال و هوای آنها را عوض کنیم و آنها را امیدوار کنیم.

سماح افزود: بیشتر زنان غزه از زدن ماسک یا پوشیدن دستکش خجالت می کشند. ما اینجا توانستیم با این کار، نظر بعضی از زنان را عوض کنیم.

«غزل محمود» دختر فلسطینی ماسکی از سماح گرفت که بر روی آن تصویر دریا به همراه اشعه خورشید کشیده شده بود. غزل از ساکنان غزه به شینهوا گفت، او اصرار دارد ماسک بزند تا دوستان، همکاران و نزدیکانش را برای زدن آن تشویق کند.

وی افزود: ما نباید نسبت به این وضعیت بی تفاوت باشیم. کرونا به سراسر جهان راه یافته و کشورهای بزرگ با وجود پیشرفت و پزشکان متبحری که دارند، دچار بحران شده اند. از سوی دیگر ساختار نظام بهداشتی فلسطین در مقابله با این ویروس بسیار ضعیف است.

وزارت بهداشت غزه شامگاه چهارشنبه از ابتلای هفت مورد جدید به کرونا در این باریکه خبر داده بود که جمعا تعداد آنها به ۹ نفر سیده است. جنبش حماس نیز برای جلوگیری از شیوع گسترده آن اقداماتی را در غزه انجام داده و از مردم خواسته که در خانه بمانند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه