ارسال به دیگران پرینت

اعدام ناقضان قرنطینه خانگی در کلمبیا

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، گروه های شبه نظامی مسلح در کلمبیا به منظور وادار کردن شهروندان این کشور به رعایت قرنطینه خانگی در دوران شیوع ویروس کووید-۱۹ در کلمبیا، برخی ناقضان این قوانین را اعدام کرده اند.

 اعدام  ناقضان قرنطینه خانگی در کلمبیا

بر اساس گزارش، گروه های شبه نظامی مسلح در ۱۹ کلمبیا به منظور وادار کردن شهروندان این کشور به رعایت قرنطینه خانگی در دوران شیوع ویروس کووید-در کلمبیا، برخی ناقضان این قوانین را اعدام کرده اند. ادعا شده که اعلامیه هایی ترسناک بین شهروندان کلمبیایی توزیع شده که در آن به آن ها هشدار داده می شود در صورت ترک خانه هایشان کشته خواهند شد.

گروه های شبه نظامی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کلمبیا دست به برقراری مقررات منع آمد و شد، قرنطینه خانگی و محدود ساختن تحرکات شهروندان زده و در مواردی نیز به خشونت شدید متوسل شده اند.

اعدام ناقضان قرنطینه خانگی در کلمبیا توسط شبه نظامیان مسلح

به گفته دیده بان حقوق بشر، دستکم ۹ اعدام به دلیل نقض مقررات قرنطینه خانگی توسط این گروه های شبه نظامی انجام گرفته است. دیده بان حقوق بشر مدعی است که در جریان حمله شبه نظامیان به یک پارک در ایالت کاوکا در جنوب غربی کلمبیا، دستکم ۳ غیرنظامی کشته و ۴ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. ماه گذشته نیز یک فعال اجتماعی برجسته به نام ادیسون لئون پرز بدنبال شکایت نسبت به ایست و بازرسی های ایجاد شده توسط این شبه نظامیان، توسط آنان به قتل رسیده است. جنگجویان ارتش آزادی بخش ملی (ELN) اعلامیه هایی را بین شهروندان کلمبیایی توزیع کرده اند که در آن ها گفته شده آن ها «برای حفظ جان دیگران ناچار به کشتن افراد» خواهند شد زیرا مردم این کشور به دستورها برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ بی اعتنا بوده اند.

اعدام ناقضان قرنطینه خانگی در کلمبیا توسط شبه نظامیان مسلح

این گروه هشدار داده که تنها کسانی که در مغازه ها و داروخانه ها کار می کنند حق دارند از خانه خارج شده و بقیه باید در خانه هایشان بمانند. مقررات مشابهی در ۱۱ ایالت از ۳۲ ایالت کلمبیا برقرار شده و دستکم در ۵ ایالت از خشونت و در ۴ ایالت دیگر نیز از تهدید به خشونت استفاده شده است. این موضوع نشان می دهد که دولت مرکزی کلمبیا هنوز نتوانسته در نقاط دوردست کشور کنترل را در دست گرفته و امنیت را برقرار کند و مردم این مناطق که برای تامین نیازهایشان ناچار به خروج از خانه هستند در معرض خطر کشته شدن توسط این گروه های شبه نظامی قرار دارند.

اعدام ناقضان قرنطینه خانگی در کلمبیا توسط شبه نظامیان مسلح

این گروه های شبه نظامی پس از انحلال نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در سال ۲۰۱۶ شکل گرفته اند. قوانین سختگیرانه به کار گرفته شده توسط این گروه های شبه نظامی باعث شده که شهروندان کلمبیایی نتوانند غذای مورد نیازشان را خریداری کرده و فروشگاه ها نیز امکان فروش کالاهای خود را نداشته باشند. یکی از رهبران محلی شهر توماکو در این باره چنین گفته است: «اگر افراد جرأت کرده و به بیرون از خانه بروند، هیچ کسی برای خرید کردن وجود ندارد، به همین دلیل خانواده ها در حال گرسنگی کشیدن هستند».

اعدام ناقضان قرنطینه خانگی در کلمبیا توسط شبه نظامیان مسلح

لازم به ذکر است که این گروه های شبه نظامی مستقل از دولت عمل کرده و قوانین و محدودیت های خاص خود را تعیین و اجرا می کنند که فراتر از محدودیت ها و اقدامات صورت گرفته توسط دولت قانونی کلمبیا است. از زمان شروع شیوع ویروس کرونا بیش از ۶,۲۰۰ نفر در کلمبیا جان خود را از دست داده و ابتلای ۱۸۲,۰۰۰ نفر به این ویروس نیز به طور رسمی تایید شده است.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه