ارسال به دیگران پرینت

«صد سال به این سال ها» پس از ده سال رفع توقیف شد

فیلم «صد سال به این سال ها» به کارگردانی سامان مقدم پس از ده سال رفع توقیف شد.

«صد سال به این سال ها» پس از ده سال رفع توقیف شد

۵۵آنلاین :

فیلم «صد سال به این سال ها» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی مرتضی شایسته پس از ده سال رفع توقیف شد. صد سال به این سال‌ها (1386) پنجمین فیلم سامان مقدم؛ بعد از کافه ستاره و قبل از آخرین ساخته او، یک عاشقانه ساده می باشد.

در سال 91 تلاش های تهییه کننده فیلم برای نمایش فیلم با ممیزی های فروان رو به رو شد و ممیزی های اعمالی باعث کاهش 40 دقیقه ای زمان فیلم شد. مرتضی شایسته در مورد ممیزی های فیلم در آن زمان گفت:

فیلم «صد سال به این سال‌ها» هشت بار اصلاحیه خورد و زمان آن از 120 دقیقه به 80 دقیقه رسید و باز می‌گویند باید اصلاحاتی در آن انجام شود. شایسته در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم آقای شمقدری می‌خواهند این فیلم را تبدیل به فیلم کوتاه کنند و تا الان موفق شده‌اند.

شمقدری س از رسیدن به سکانداری ریاست سازمان سینمایی این فیلم را فاقد ارزش حتی برای توقیف دانست:

صد سال به اين سال‌ها» در جمع براي نظام ارزشي ندارند كه بخواهيم آنها را توقيف كنيم و از مردم نگران نيستيم كه «صد سال به اين سال‌ها» را ببينند كه به نوعي انقلاب را نقد مي‌كند.

اما علی رغم تمام ممیزی ها این فیلم در دوران ریاست شمقدری مجوز نمایش دریافت نکرد.

سایت مشرق در نقد این فیلم آن را بسیار سیاه‌نما، دور از واقع و با داستانی غیر قابل باور دانست. و این فیلم را همانند فیلم‌های اجاره نشین‌ها، مادر و ما همه خوبیم روشنفکر وطن فروش خواند.

فیلم صد سال به این سال ها یکی از فیلم های توقیفی بود که به دستور وزریر ارشاد برای روشن شدن تکلیف وضعیف فیلم های توقیفی مورد بررسی قرار گرفت و مرتضی شایسته امروز خبر از رفع توقیف این فیلم و اکران آن در پاییز امسال داد.

البته هوز مشخص نیست فیلم صد سال به این سال ها با چه میزان ممیزی برای اکران مواجه شده است.

خلاصه داستان:

فیلم روایتگر زندگی زنی است که در طول سی سال اتفاقات مختلفی برای او رخ می دهد.

این فیلم در خصوص زنی به نام ایران (فاطمه معتمد آریا) است که با شوهرش رفیع پاینده (رضا کیانیان) زندگی سرخوشانه‌ای دارد ولی همزمان با وقوع انقلاب ...

منبع : سلام سینما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه