ارسال به دیگران پرینت

انتخابات | ترامپ باحرفهایش باعث شکست خود درایالت جورجیا شد

وزیر داخلی ایالت جورجیا گفت رئیس جمهور این کشور با اظهاراتش پایگاه رأی خود در این ایالت را سرکوب کرد.


 انتخابات |  ترامپ باحرفهایش باعث شکست خود درایالت جورجیا شد

«برد رافنسپرگر» وزیر ایالت جورجیا روز چهارشنبه گفت، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باعث شد در این ایالت شکست بخورد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، رافنسپرگر در مصاحبه‌ای گفت: «بیست و چهار هزار نفر نه به صورت حضوری رأی دادند و نه به صورت پستی، زیرا رئیس جمهور به آن‌ها گفته بود به صورت پستی رأی ندهید چون ایمن نیست».

وزیر داخلی ایالت جورجیا افزود: «اما این افراد به صورت حضوری هم رأی ندادند. او می‌توانست دستکم ده هزار رأی [بیشتر] داشته باشد. او در واقع پایگاه رأی خود را سرکوب کرد و تحت فشار قرار داد».

طبق برآورد شبکه «سی‌اِن‌اِن»، «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ با اختلاف حدود ۱۴۰۰۰ رأی در این ایالت، او را شکست داده است.

او پیش از این مصاحبه اعلام کرد دستگاه‌های رأی‌گیری در این ایالت هیچ ایرادی ندارند و پس از بررسی آن‌ها شواهدی درخصوص وجود نقص در آن‌ها یافت نشده است.

رافنسپرگر روز دوشنبه نیز گفته بود رهبران حزب جمهوری‌خواه از جمله «لیندسی گراهام» برای حذف آرای قانونی در انتخابات، به او فشار آوردند تا رئیس‌جمهور آمریکا برنده انتخابات در این ایالت اعلام شود و بتواند ۱۶ رای الکترال آن را به دست آورد.

پیشتر ترامپ که خواستار بازشماری آرای این ایالت شده بود، در توییتی نوشته بود: «بازشماری دستی آرا در جورجیا، اتلاف وقت است. آنها امضاها را تطابق نمی‌دهند. بازشماری را تا زمانی که تطابق دهند، متوقف کنید. اجازه ندهید دموکرات‌های افراطی چپ‌گرا، انتخابات را سرقت کنند».

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه