ارسال به دیگران پرینت

افزایش احتمال ابتلا به کرونا با چاقی

حتی در جوانان ، داشتن BMI بالا یک عامل خطر برای مشکلات بهداشتی ناشی ازکووید ۱۹ است.

افزایش احتمال ابتلا به کرونا با چاقی

وزن اضافی با بیماری های مزمن مختلفی همراه است که ممکن است شما را در معرض عوارض ناشی از کووید ۱۹ قرار دهد.

کسانی که با چاقی سر و کار دارند در معرض خطر بیشتری  قرار دارند ، از بیماری مزمن و عفونت گرفته تا ترمیم کندتر زخم ها. 

بدیهی است که بیماران چاق در سنین پایین عوارض شدیدتری را تجربه می کنند و این یک نگرانی است.

چاقی با شاخص توده بدن یا BMI تعریف می شود که وزن و قد فرد را در نظر می گیرد. BMI ۲۵ تا ۳۰ اضافه وزن ، ۳۰ تا ۳۹ چاقی ۴۰و بالاتر به شدت چاق در نظر گرفته می شوند.BMI به عنوان ابزاری برای اندازه گیری دارای محدودیت هایی است مانند درصد چربی بدن ، توده عضلانی و  مکانهایی که چربی در آنجا ذخیره می شود.

چرا وزن بیش از حد  ابتلا به کووید ۱۹ را شدیدتر می کند؟

چاقی تمایل به افزایش التهاب مزمن دارد ، که عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می کند ، به ویژه در پاسخ به عوامل بیماری زا مانند ویروس. مسئله دیگر این است که بسیاری از افراد چاق به به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند که با خطر بیشتری برای آنها همراه است.

افرادی که بیماری قلبی ، بیماری مزمن ریوی ، دیابت و بیماری کبدی دارند از جمله افرادی هستند که در  گروه خطر قرار می گیرند.

تحقیقات هنوز ادامه دارد ، اما نشانه هایی وجود دارد که اضافه وزن ممکن است یک نگرانی قابل توجه باشد. یک بررسی تحقیقاتی که در ژوئن 2020 در  یک مجله ویروس شناسی پزشکی منتشر شد نشان داد که بیماران چاق مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر دچار عوارض شدید می شوند.  نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که وزن اضافی توانایی انجام کار در ریه ها را به خطر می اندازد. بیماری هایی که دارای عنصر تنفسی باشند ، مانند آنفولانزا یا ذات الریه ، با چاقی شدیدتر می شوند.

یک مسئله دیگر این است که چاقی باعث افزایش سطح التهاب در بدن می شود .

کسانی که چاق هستند تمایل به سیتوکین های التهابی بیشتری دارند پروتئین های کوچکی که در طی عفونت آزاد می شوند. این التهاب با سایر فرایندهای بیماری همراه با چاقی در ارتباط است و همه آنها برای افزایش خطر بهم متصل می شوند ، زیرا بر عملکرد ایمنی بدن تأثیر می گذارند.

این بیماران اغلب منابع ایمنی زیادی ذخیره نمی کنند ، بنابراین پاسخ بدنشان نمی تواند چشمگیر باشد.

این عوامل می توانند افراد دارای چاقی در سنین پایین را تحت تأثیر قرار دهند و ممکن است دلیل عمده ای باشد که بیمارستان ها بیماران جوان تری با کووید ۱۹ شدید را می بینند . وقتی این شرایط زمینه ای را داشته باشید ، بیشتر در معرض خطر هستید ، بنابراین جوان بودن  از شمامحافظت نمی کند.

 در بسیاری از مطالعات در مورد جمعیت ها و سنین مختلف ، چاقی با بدتر شدن خطرات و عوارض کووید ۱۹ همراه است ، اما به نظر می رسد تفاوت های فردی بسیار متفاوت است.

آیا باید در مرحله بعدی واکسن بزنید؟

 از آنجا که به نظر می رسد چاقی ، یا حتی اضافه وزن تأثیر بسیار عمیقی بر خطر ابتلا به کووید ۱۹ داشته باشد ، تهیه واکسن بسیار مهم است. .

این به ویژه در صورت ابتلا به بیماری های اضافی مانند فشار خون یا دیابت یا سن بالای ۶۵ سال بسیار اهمیت دارد.

واکسن های مجاز ،ایمن و موثر شناخته شده اند و هرچه بیشتر منتظر دریافت واکسن باشید ، خطر ابتلا به کووید  بیشتر می شود. همه ، از جمله کسانی که BMI بالا دارند ، باید واکسن را به محض واجد شرایط بودن دریافت کنند.

دریافت هیچ واکسنی نسبت به واکسن دیگر  مزیت ندارد . همه آنهامیزان عوارض و مرگ و میر را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

اگر چاق هستید چه کاری می توانید  برای خودانجام دهید؟ 

 در این شرایط رساندن خودتان به وزن ایده آل کاری ارزشمند است ، زیرا داشتن BMI سالم با سلامتی روحی و جسمی همراه است.

در حال حاضر ، با استرس و اضطراب گسترده ، و همچنین تحرک محدود به دلیل توصیه های فاصله گذاری اجتماعی در طول کووید ۱۹ ، انجام رفتارهای سالم همراه با کاهش وزن چالش آور به نظر می رسد. 

این می تواند یک فرصت برای شما باشد تا عادتهای خودرا تغییر دهید به روش هایی که قبلا نداشته اید. 

 افرادی که بیشتر در خانه آشپزی می کنند ، رژیم های غذایی سالم و بدون افزایش هزینه دارند که عالی به نظر می رسد.

 کیفیت خواب نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم است ، به خصوص اینکه افراد مبتلا به چاقی اغلب دارای اختلالات خواب مانند آپنه خواب و بی خوابی هستند. خواب ناچیز با اختلال در تنظیم اشتها و متابولیسم مرتبط است و شما را مستعد افزایش وزن می کند.

همچنین رسیدگی به هر بیماری زمینه ای که ممکن است به چاقی مرتبط باشد ، مانند فشار خون بالا و مشکلات تنفسی مهم است. 

 ورزش منظم می تواند خطر چاقی را کاهش دهد ، حتی برای کسانی که از نظر ژنتیکی مستعد افزایش وزن هستند.

فقط ۱۰ درصد کاهش وزن بدن کافی است تا بتواند در برخی از این التهابات تأثیر بگذارد.این همان نقطه ای است که ما شاهد تغییرات و حرکت واقعی هستیم.

 برداشتن گام هایی مانند این ها به ویژه ورزش ، ممکن است خطر عوارض کووید ۱۹ را کاهش دهد و می تواند برای کاهش التهاب و بهبود ایمنی مفید باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه