ارسال به دیگران پرینت

هزینه ساخت ویلا در سال 1403

این روزها با افزایش جمعیت شهرها و توسعه آپارتمان‌نشینی بیشتر افراد به ‌دنبال ساخت ویلا در شمال کشور و یا مناطقی دور از شهر هستند تا بتوانند آخر هفته‌های خود را در محیطی آرام و هوایی پاک بگذرانند. همچنین، ساخت ویلا می‌تواند به‌ عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز محسوب شود؛ در همین راستا هزینه ساخت ویلا ممکن است از دغدغه‌های اکثر افراد به شمار آید.

هزینه ساخت ویلا در سال 1403

این روزها با افزایش جمعیت شهرها و توسعه آپارتمان‌نشینی بیشتر افراد به ‌دنبال ساخت ویلا در شمال کشور و یا مناطقی دور از شهر هستند تا بتوانند آخر هفته‌های خود را در محیطی آرام و هوایی پاک بگذرانند. همچنین، ساخت ویلا می‌تواند به‌ عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز محسوب شود؛ در همین راستا هزینه ساخت ویلا ممکن است از دغدغه‌های اکثر افراد به شمار آید.

قابل ذکر است که هر ویلا بر اساس ساختار و متریال مصرفی، هزینه‌های متفاوتی دارد و بایستی در ابتدا نوع ویلای مورد نظر خود را از بین فلت، نیم پیلوت، دوبلکس و تریبلکس انتخاب کنید. همچنین، نمای ویلا نیز در هزینه مصرفی تأثیرگذار است. حال برای اینکه بتوانید جهت ساخت ویلای مد نظر خود برنامه‌ریزی کنید پیشنهاد می‌شود تا انتها همراه ما باشید.

هزینه انواع ویلا با توجه به تعداد طبقات

ویلا فلت: این نوع از ویلا کمترین هزینه را برای سازنده دارد و تمام بخش‌ها در یک طبقه اجرا می‌شوند.

ویلا نیم پیلوت: در سال‌های اخیر ویلاهای نیم پیلوت و یا به ‌عبارتی یک‌ونیم طبقه بسیار محبوب بوده و تعداد پله‌های کمتری نسبت به نوع دوبلکس دارد؛ از این ‌رو هزینه ساخت این نوع ویلا کمتر از ویلای دوبلکس است.

ویلا دوبلکس: شناخته‌ترین نوع ویلا دوبلکس است که زیبایی ظاهری فوق‌العاده‌ای دارد و ارتفاعی عالی برای مشاهده جنگل و حیاط ویلا خواهد داشت. در نظر داشته باشید که هزینه ساخت ویلای دوبلکس نسبتاً زیاد است.

ویلا تریبلکس: ویلاهای تریبلکس که در اکثر شهرک‌ها به چشم می‌خورد و مالک هزینه بسیار زیادی را برای ساخت در نظر می‌گیرد.

شایان ذکر است که ویلاهای فلت برای متراژ 70، 80 و بالاتر از 100 مناسب است و اگر علاقه‌مند به ویلای نیم پیلوت هستید بایستی 120 تا 200 متر را برای ساخت در نظر بگیرید. همچنین، ویلاهای دوبلکس و تریبلکس به فضای بیشتری برای ساخت نیاز دارند.

بررسی هزینه ساخت ویلا

پروژه اجرایی برای ساخت ویلا با توجه به منطقه ساخت، متریال مصرفی، کیفیت مصالح و... متفاوت است و هزینه‌هایی که بایستی در نظر داشته باشید عبارتند از: هزینه معمار، مهندس سازه، هزینه پیمانکار، دستمزد نیروی انسانی، ساختار و نوع زمین، هزینه مجوز ساخت، فونداسیون، سقف، پنجره، در، پایان کار دیوار و نما، کف‌پوش، برق، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، لوله‌کشی، هزینه امکانات اضافی مانند هزینه نورپردازی، استخر، آلاچیق، جکوزی و... .

لازم به ذکر است که شرکت طراحی ویلا با توجه به نیاز و همچنین منطقه‌ای که ساخت‌وساز دارید هزینه‌ها را برآورد می‌کند و در صورتی‌ که علاوه ‌بر قسمت‌های داخلی ویلا نیاز به محوطه‌سازی داشته باشید، هزینه آن نیز به صورت جدا محاسبه شده و در نهایت مطابق با سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارید ویلای مورد نظرتان طراحی و ساخته می‌شود.

هزینه ساخت انواع ویلا بر اساس سبک

خانه‌های ویلایی را بر اساس سبک معماری خاصی که دارند در انواع کلاسیک، مدرن و رومی تقسیم‌بندی می‌کنند و با توجه به متریال مصرفی، امکانات و نمای ظاهری هر کدام هزینه متفاوتی دارند؛ به همین منظور در ادامه هزینه هر کدام را مطابق با سبک معماری آن‌ها آورده‌ایم:

هزینه ساخت ویلا کلاسیک: سبک کلاسیک دارای جزئیات بسیار زیادی در نمای بیرونی ساختمان و محیط داخلی بوده و به همین دلیل هزینه بالایی را نسبت به سبک‌های ساده‌تر دارد؛ از این ‌رو این سبک برای افراد تجملاتی که محدودیتی در بودجه ندارند توصیه می‌شود. اصول ساخت ویلا کلاسیک عبارت است از: استفاده از جزئیات پیچیده، تزئینات بسیار زیاد، متریال گران، المان‌های خاص مانند ستون بلند، نورپردازی در نما و... که این موارد هزینه بسیار زیادی را برای صاحب ویلا به همراه دارد.

هزینه ساخت ویلا مدرن: امروزه بیشتر افراد ویلاهای مدرن را به دلیل هزینه مناسب و سادگی به ویلاهای کلاسیک ترجیح می‌دهند. در این سبک از نماهای افقی و عمودی استفاده می‌شود تا نظم را در ظاهر ساختمان به وجود آورد و همچنین زیبایی منحصربه‌فردی را در عین سادگی به آن ببخشد.

قیمت متریال‌های مصرفی در سبک مدرن بسیار مناسب بوده و نیازی به هزینه اضافی بابت جزئیات پیچیده مانند سبک کلاسیک نخواهید داشت. عمدتاً سبک مدرن برای افرادی که زندگی به سبک مینیمال را ترجیح می‌دهند انتخاب مناسب‌تری به حساب می‌آید.

هزینه ساخت ویلا رومی: سبک رومی نیز همانند سبک کلاسیک هزینه نسبتاً زیادی را برای صاحب ویلا به همراه دارد و لازم است تزئینات زیادی به کار رود تا سبک مورد نظر اعمال شود. المان‌هایی که در ساخت ویلا رومی مورد استفاده قرار می‌گیرند شباهت بسیار زیادی به معماری باستانی یونان و رم دارد و از آنجایی ‌که در این سبک لازم است شکوه و بزرگی به اطرافیان القا شود، بایستی متریال‌های لوکس، ستون‌های بلند و نورپردازی در نما به کار رود که این موارد نیز هزینه زیادی را به دنبال دارد.

نکته قابل توجه درباره نما رومی این است که تنها در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و دلیل محبوبیت می‌تواند علاقه کارفرمایان ایرانی به تجمل‌گرایی باشد؛ زیرا ویلاهای رومی شباهت بسیار زیادی به قصر دارند

برای برآورد هزینه‌های ساخت ویلا و طراحی نمای ساختمان به صورت حرفه‌ای به کجا مراجعه کنم؟

برای اینکه بتوانید ویلایی مطابق با سلیقه خود و بهترین متریال موجود در بازار بسازید، لازم است سراغ شرکتی با تجربه و حرفه‌ای مانند نما دیزاین بروید. در این مجموعه تمامی مهندسان و کارشناسان با بیش از 10 سال سابقه در صنعت ساختمان رضایت کارفرمایان را به دنبال داشته‌اند و همچنین توانسته‌اند پروژه‌های موفقی را به سرانجام برسانند. بد نیست بدانید که طراحی در این مجموعه به‌ صورتی‌ انجام می‌شود که متریال مصرفی متناسب با ویلای شما بوده و هیچ‌گونه هزینه بیش‌تری بابت مصالح اضافی پرداخت نکنید.

بدین صورت شما می‌توانید برای ساخت ویلا از مهندسین مجرب این مجموعه بهره‌مند شوید و از خدمات بی‌نظیر شرکت مانند طراحی و اجرای نمای خشک، نمای شیشه‌ای و... استفاده کنید. یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد مجموعه نما دیزاین برآورد هزینه به صورت رایگان و استفاده از مشاوره بوده و شما قبل از طراحی و انجام پروژه می‌توانید هزینه‌ها را محاسبه کرده و در نهایت متناسب با بودجه خود از بهترین روش ساخت استفاده کنید. نما دیزاین در کنار شما است تا بتوانید فضایی زیبا، راحت و مطابق با جدیدترین متریال و طراحی روز دنیا را به صورت اقتصادی بسازید و تعطیلات به‌یادماندنی را در ویلا خود تجربه کنید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه