ارسال به دیگران پرینت

پیتزا باگت | طرز تهیه پیتزا باگت

یه عمر پیتزا رو اشتباه میپختی! | طرز تهیه پیتزا باگت به سه روش متفاوت و خوشمزه | اینو درست کنی همه ازت دستور تهیه‌اش رو میخوان!

برای اطلاع از طرز تهیه پیتزا باگت به سه روش متفاوت با ما در ادامه همراه باشید.

یه عمر پیتزا رو اشتباه میپختی! | طرز تهیه پیتزا باگت به سه روش متفاوت و خوشمزه | اینو درست کنی همه ازت دستور تهیه‌اش رو میخوان!

 طرز تهیه پیتزا باگت

برای اطلاع از  طرز تهیه پیتزا باگت به سه روش متفاوت با ما در ادامه همراه باشید.

حتما قبول دارید که یکی از قسمت‌های مهم پیتزا، خمیر آن است. گاهی این خمیر، به شکل خانگی تهیه می‌شود و گاهی آن را به صورت آماده از طریق سفارش آنلاین یا حضوری خریداری می‌کنند. اما اگر می‌خواهید پیتزای شما زودتر آماده شود، احتمالا طرز تهیه پیتزا با نان باگت، برایتان رضایت‌بخش باشد.

در این روش، تنوع مواد اولیه به جای خود باقیست، اما استفاده از نان‌های باگت، زحمت کار شما را خیلی کمتر می‌کند. پس با اسنپ فود همراه باشید تا آموزش این پیتزای سه سوته را با هم ببینیم. در ادامه، جدول مشخصات غذایی آمده است:

طرز تهیه یک شام سریع و فوری در نیم ساعت با نون باگت | از این به بعد پیتزا رو اینطوری درست کن! + ویدئو

پیتزا با نان باگت
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا حدود 20 دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم 590 کالری

پیتزا با نان باگت

اگر در طرز تهیه پیتزا با نان باگت کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید آن را به شکل‌های مختلفی برش بزنید. مثلا اگر تعداد مهمان‌های شما زیاد است، از برش‌های مربعی کوچک برای سرو تک نفره استفاده کنید. همچنین، اگر می‌خواهید کار متفاوتی انجام دهید، نان‌های تست را به صورت طولی و درسته برش بزنید و روی آن‌ها را با مواد دلخواه پر کنید. به هر حال، دست شما باز است و می‌توانید هنر آشپزی خود را به شکل‌های مختلفی نشان دهید. در ادامه، مواد لازم و مراحل درست کردن پیتزا با نان باگت آمده است:

مواد لازم برای تهیه پیتزا با نان باگت

برای طرز تهیه پیتزا با نان باگت، این مواد را آماده کنید. در نظر داشته باشید که می‌توانید در صورت تمایل، به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ، سوسیس یا کالباس هم استفاده کرده و اگر وگان هستید، انواع سبزیجات را جایگزین گوشت کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز بزرگ 1 عدد
قارچ 300 گرم
فلفل دلمه ای 2 عدد
نان باگت 4 عدد
پنیر پیتزا 250 گرم
سس پیتزا 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه پیتزا با نان باگت

نحوه درست کردن پیتزا با نان باگت شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود.
  • مرحله دوم: ادویه‌ها را به پیاز بزنید و پس از تفت خوردن، گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا مزه‌ها به خورد هم بروند و گوشت کاملا سرخ شود.
  • مرحله سوم: حالا قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به مخلوط گوشت بیفزایید. صبر کنید تا قارچ‌ها خوب تفت بخورند و آب بیندازند.
  • مرحله چهارم: فلفل دلمه‌ای‌ها را به شکل نگینی خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. پس از چند دقیقه تفت دادن، 1 فنجان آب و مقداری نمک به تابه اضافه کنید و درب آن را بگذارید.
  • مرحله پنجم: پس از اینکه آب داخل تابه کاملا کشیده شد و گوشت پخت، حرارت را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید تا مواد آن سرد شوند.

نکته: در همین فاصله، فر را روشن کنید و حرارت آن را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

  • مرحله ششم: سر و ته نان‌های باگت را بگیرید و کمی داخل آن‌ها را خالی کنید. حالا نان‌ها را باز کنید و یک وردنه روی آن‌ها بکشید تا کاملا صاف و پهن شوند.
  • مرحله هفتم: روی نان‌ها را با مقداری سس پیتزا که می‌تواند سس کچاپ یا سایر سس‌های دلخواه باشد، بپوشانید و روی آن‌ها به طور یکدست، پنیر پیتزا بریزید.
  • مرحله هشتم: در ادامه طرز تهیه پیتزا با نان باگت، مقداری از مخلوط گوشت را روی نان‌ها پخش کنید و باز هم روی آن‌ها پنیر پیتزا بریزید.

نکته: شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر پیتزا، روی پیتزاها را با مقداری برش‌های فلفل دلمه‌ای رنگی یا زیتون و… تزئین کنید.

  • مرحله نهم: پیتزا را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید و پس از این مدت، چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی پیتزا هم خوشرنگ و طلایی شود.

طرز تهیه پیتزا با نان باگت را به صورت مرحله به مرحله با هم دیدیم، اما اگر دوست دارید باز هم در نحوه پخت پیتزا، تفاوت ایجاد کنید، می‌توانید  طرز تهیه کیک پیتزا هم برایتان جالب باشد.

طرز تهیه پیتزا با نون باگت در تابه

اگر به فر دسترسی ندارید، هیچ مشکلی نیست. کافی است داخل یک تابه نچسب مناسب را کمی چرب کرده و پیتزا را در آن بگذارید. حالا، یک حرارت بسیار ملایم و یک زمان 20 تا 25 دقیقه‌ای کافیست تا پیتزای خوشمزه شما آماده سرو شود. البته فراموش نکنید که در 2 دقیقه پایانی، درب تابه را بگذارید تا پنیر پیتزا کاملا آب شود.

طرز تهیه پیتزا با نان باگت در مایکروفر

هر برندی از مایکروفرها تنظیمات خاص خود را دارند. با این حال، مراحل پخت پیتزا در آن‌ها شامل 3 مرحله کلی، به این ترتیب است:

  • اول: گرم کردن مایکروفر پیش از پخت: برای این کار، دکمه‌های پیش گرمایش Preheat یا Convection را فشار دهید و دما را روی 180 درجه تنظیم کنید. سپس دکمه Start را بزنید تا در مدت 10 دقیقه، فضای داخلی فر، به طور یکنواخت گرم شود.
  • دوم: پختن پیتزا: پیتزا را بدون درپوش روی سینی مایکروفر و سه پایه کوتاه آن قرار دهید. دکمه Micro را همزمان با convention/conv بزنید و با استفاده از ولوم روی مایکروفر، زمان پخت را تنظیم کرده و دکمه استارت را بزنید.

نکته مهم: پخت خمیر پیتزا، بین 6 تا 8 دقیقه طول می کشد. اما در صورت استفاده از نان باگت، این زمان را کمتر کنید. برای پخت محتویات روی پیتزا هم معمولا یکی دو دقیقه، کافی است.

  • سوم: برشته کردن روی پیتزا: از ترکیب دکمه‌های میکرو و گریل استفاده کرده و قدرت آن را روی 60 درصد تنظیم کنید. پس از یکی دو دقیقه، پنیر پیتزا آب شده و طلایی رنگ می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۴۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه