ارسال به دیگران پرینت

اوکراین | اوکراین مقابل روسیه

هشدار دیپلمات آمریکایی | منتظر شکست اوکراین مقابل روسیه باشید

برای اطلاع از صحبت‌های دیپلمات آمریکایی درمورد جنگ اوکراین مقابل روسیه در ادامه این خبر باما همراه باشید

هشدار دیپلمات آمریکایی | منتظر شکست اوکراین مقابل روسیه باشید

جنگ اوکراین مقابل روسیه 

برای اطلاع از صحبت‌های دیپلمات آمریکایی درمورد جنگ اوکراین مقابل روسیه در ادامه این خبر باما همراه باشید.

رونامه «دِهیل» (The Hill) چاپ آمریکا در مقاله‌ای به قلم «ایرل ماک»، سفیر سابق آمریکا در فنلاند به فرجام تقابل نظامی روسیه و اوکراین و متحدان غربی آن پرداخته و از شکست جبهه نظامی کی‌یف در برابر کرملین ابراز نگرانی کرد.

ایرل ماک با اشاره به دومین سال عملیات نظامی ارتش روسیه در بخش‌هایی از خاک اوکراین نوشت بارها میدانی در قالب فعایت بشردوستانه به اوکراین سفر کرده‌ام و طی دیدار اخیرم از اوضاع جنگی این کشور از نزدیک به کاهش روحیه نظامیان اوکراین پی بردم و این را در دیدگان کودکان این سرزمین به صراحت مشاهده کردم.

سفیر سابق آمریکا در فنلاند با اشاره به اینکه کی‌یف در حال سپری کردن لحظات سرنوشت‌سازی است افزود برخلاف مواضع و صلابتی که در گذشته در اظهارات و مواضع فرماندهان نظامی و سیاسی در مقابله با روسیه می‌دیدم، اما اینک به صراحت واقع بینانه از جبهه‌های درگیری گزارش می‌کنند.

تسلیحات اهدایی غرب فرسوده و برای موزه‌خانه‌هاست!

این دیپلمات ارشد با بیان عدم پشتیبانی لجستیک و نظامی کامل واشنگتن، اتحادیه اروپا و ناتو از ارتش اوکراین چنین نتیجه می‌گیرد که نشانه‌های شکست در صورت نبود ساز و کاری در تسریع ادوات نظامی مدرن و تجهیز ارتش اوکراین به سرعت نمایان خواهد شد.

پوتین به سیم آخر زد | نقاشی ضدجنگ یک بچه روسی به مذاقش خوش نیومد | پدر این بچه راهی زندان شد! + عکس

به اذعان این دیپلمات کارکشته سیاسی، غالب تجهیزات اهدایی غرب به ارتش اوکراین از موزه‌های نظامی متعلق به دوران جنگ سرد است و کارایی در خط درگیری نظامی ندارد.

زمزمه‌های احتمالی شکست اوکراین

ایرل مارک در ادامه با ابراز نگرانی از کندی ارسال تجهیزات نظامی غرب به اوکراین می‌افزاید گسیل تانک‌های سری «آبرامز» آمریکا طی ۸ تا ۱۰ ماه آینده بنا به اظهارات رسمی مقامات کاخ سفید به معنای تسریع در شکست زودهنگام اوکراین خواهد بود و ضروریست ادوات نظامی نوینی هر چه زودتر به جبهه درگیری اعزام شود.

سوگیری چین و احتیاط غرب

ایرل مارک با اشاره به ورود چین به پرونده درگیری اوکراین، از این رویداد با عنوان افزایش توان و صلابت مسکو در جبهه سیاسی و نظامی یاد می‌کند و می‌نویسد مداخله پکن علاوه بر تأثیر گزاری محسوس در میدان درگیری و به اتخاذ مواضع محتاطانه متحدان اوکراین در برابر روسیه خواهد داشت.

بنا به ارزیابی ایرل مارک، امید چندانی به پاتک‌های کنونی ارتش اوکراین با هدف تغییر سرنوشت جنگ و امتیازگیری در صحنه دیپلماتیک نیست و پیروزی کی‌یف منوط به حمایت نظامی همه جانبه و سریع از سوی متحدانش است.

تحلیلگر سیاسی نشریه هیل اضافه کرد درصورتی که روسیه اوکراین را به عنوان کشوری تحت الحمایه خود درآورد، در این صورت، بایستی منتظر اقدام مشابه چین در انضمام تایوان به خاک خود باشیم.

در پایان این دپیلمات آمریکایی با ابراز نگرانی از پدیدار شدن دورنمای شکست اوکراین مقابل روسیه از غرب و به ویژه اتحادیه اروپا با جدیت درخواست می‌کند هرچه سریع‌تر و بدون فوت زمان برای نجات متحد شرقی خود از شکست حتمی وارد میدان شوند.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه