ارسال به دیگران پرینت

ایران | ایران و آذربایجان | جنگ ایران و آذربایجان

ایران در نزدیکی جنگ | حمله به ارتش آذربایجان

متعاقب این حادثه، وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد. به گزارش خبرگزاری «آرمن پرس» وزارت دفاع ارمنستان بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان را «دروغ» خواند.

ایران در نزدیکی جنگ  | حمله به ارتش آذربایجان

وزارت‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به گلوله باران مواضع هم در نقاط مرزی و قره باغ متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که در شامگاه جمعه مارس، مواضع ارتش این کشور واقع در مرز با ارمنستان و در منطقه «قره باغ» توسط نیروهای ارمنستان چندین بار گلوله باران شد.

این وزارتخانه مدعی شده که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با سلاح‌های سبک به سمت مواضع این کشور شلیک کردند. علاوه بر این، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان واقع در مسیر «خوجاوند» هدف حملات نیروهای ارمنستان قرار گرفتند. این وزارتخانه اعلام کرد که یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به این قدامات پاسخ دادند.

متعاقب این حادثه، وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد. به گزارش خبرگزاری «آرمن پرس» وزارت دفاع ارمنستان بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان را «دروغ» خواند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جمعه شب سه مورد نقض آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی ثبت شده است.

روسیه روز پنج‌شنبه نیز اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌ها مبنی بر این است که نظامیان این کشور هنگام جستجو برای یافتن یک نظامی ارمنستانی، زیر آتش نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، یک نظامی ارمنستانی روز سه‌شنبه در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان ناپدید شد.وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که این نظامی حین حمل مواد غذایی برای همرزمانش در یک پاسگاه مرزی ارمنستان، به دلیل مه غلیظ به اشتباه وارد اراضی جمهوری آذربایجان شد.

 

افزایش حقوق کارگران از فروردین ماه دو مرحله ای شد | رقم افزایش حقوق کارگران در سال جدید همه را شوکه کرد | جزئیات حقوق دریافتی کارکنان و بازنشستگان

 در تحولی دیگر، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز پنجشنبه در نشست کابینه ابراز اطمینان کرد که معاهده صلح با جمهوری آذربایجان به دست خواهد آمد.

 نخست‌وزیر ارمنستان در این جلسه گفت که دولت او به رغم ادامه محاصره جاده لاچین توسط باکو و لفاظی‌های جنگ ‌طلبانه «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان متعهد به امضای معاهده صلح با باکو است

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رحمتی ارسالی در

      اذربایجان فراتر از خود رفته

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام خسته نباشید : اگر زبانم لال آذربایجان با ایران میخواهد وارد جنگ شود که خب حتما ایران باید تدارک جنگ ببیند ولی وقتی آنها با ارمنستان مشکل دارند وبگفته شما به مرز های ارمنستان ادوات جنگی ارسال میکند بخودشان مربوط است کسی با خاک و مرز های ایران کاری ندارد ما چرا باید بخاطرارمنستانیکه نه دین ونه فرهنگشان با ما همخوانی ‌ندارد ایران چرا باید بخاطر آنها واردجنگ با آذربایجان‌ بشود خودمان مشکلات کم داریم آنها اگر عاقل باشند در این اوضاع واحوال اقتصادی دنیا که همه ملتها بفکر یک لقمه نان هستند هیچوقت جنگ نمیکنند

      • ناشناس ارسالی در

        چون احمق جنابعالی هنوز سیاست در حوزه استراتژیک را نمی دانی و با شکم سیر همیشه خوابیدی

    • مهدی ارسالی در

      عزیز دل اینا می‌خوان یه لقمه نون ایرانی قطع کنن با قطع این مرز ما باید جلو ترکیه خم شیم تا از طریق اون بتونیم با دنیا تجارت کنیم. این یه بازی بزرگ علیه منافع ایران هند و روسیه است الان ایران و هند تنها حامی های ارمنستانن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه