ارسال به دیگران پرینت

مافیا سیسیل | دستگیری رئیس مافیای سیسیل

رئیس مافیای سیسیل پس از 30 سال فراری بودن دستگیر شد! + ویدئو

یک مافیای خطرناک و بد نام پس از 30 سال فراری بودن به دست پلیس دستگیر شدند. گفته می شود در یک کلینیک خصوصی در پالرمو فعالیت پنهانی داشته اند.

رئیس مافیای سیسیل پس از 30 سال فراری بودن دستگیر شد! + ویدئو

دستگیری  رئیس مافیای سیسیل

یک مافیای خطرناک و بد نام پس از 30 سال فراری بودن به دست پلیس دستگیر شدند. گفته می شود در یک کلینیک خصوصی در پالرمو فعالیت پنهانی داشته اند.

گفته می‌شود که مسینا دنارو ۶۰ ساله در یک کلینیک خصوصی در پالرمو، مرکز سیسیل زندانی شده است.

جعبه سیاه جنگ پوتین | چرا روسیه به اوکراین حمله کرد؟

او متهم به ریاست "کوزا نوسترا"، مافیای بدنام سیسیل است. آن طور که گفته می‌شود او نامزد ریاست مافیا پس از مرگ "برناردو پروونزانو" در ۲۰۱۶ و "سالواتوره (توتو) رینا" در سال ۲۰۱۷ بود.

به گزارش رسانه‌های ایتالیا او ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی و در حالی که تحت درمان قرار داشت توسط "کارابینیری" (یک واحد نظامی و اجرای قانون در ایتالیا) دستگیر شد. گزارش شده است که بیش از ۱۰۰ مامور مسلح در دستگیری او دخالت داشته‌اند.

جرجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا از نیروهای مسلح این کشور به دلیل دستگیری مهم‌ترین عضو گروه جنایتکار مافیا تشکر کرد و گفت: این یک پیروزی بزرگ برای دولت است.

مسینا دنارو به دلیل جنایت‌های فراوان به طور غیابی به حبس ابد محکوم شده است. این جرایم شامل قتل جووانی فالکونه و پائولو بورسیلو، دادستان‌های ضد مافیا در سال ۱۹۹۲، بمب‌گذاری سال ۱۹۹۳ در شهرهای میلان، فلورانس و رم و همچنین دزدیدن پسر ۱۱ ساله یکی از اعضای سابق مافیا که می‌خواست علیه آن شهادت بدهد، می‌شود.

این رئیس مافیا همچنین به جرایم مختلفی از جمله پول‌شویی و قاچاق مواد مخدر برای سندیکای جنایت‌کار سازمان‌یافته کوزا نوسترا متهم است. گفته می‌شود که او دنباله‌رو توتو رینا، رئیس خانواده کورلیونه بود که سال ۱۹۹۳ پس از ۲۳ سال فرار از دست پلیس، دستگیر شد.

او که به «U Siccu» (مرد لاغر) معروف بود، سال ۱۹۶۲ در کاستل وترانو سیسیل به دنیا آمد. پدرش یکی از روسای قدرتمند کوزا نوسترا بود و متئو هم کسب و کار خانوادگی را ادامه داد.

گرچه مسینا دنارو از سال ۱۹۹۳ تحت تعقیب قرار دارد اما در این مدت در مکان‌های مختلفی مخفی می‌شد و دستوراتش را برای مافیا صادر می‌کرد. هرچند که گفته می‌شود پلیس ایتالیا در سال‌های اخیر با دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای مافیا تا حد زیادی از قدرت او کاسته بود.

بازداشت دو دامدار سیسیلی به اتهام ایجاد آتش‌سوزی عمدی

فرآیند تعقیب مسینا دنارو به دلیل فقدان تصاویر کافی از او با مشکل روبرو بود. قبل از دستگیری تعداد کمی عکس مربوط به دهه ۱۹۹۰ و اواخر دهه ۱۹۸۰ از او وجود داشت. پلیس ایتالیا با کمک فن‌آوری دیجیتال و عکس‌های قدیمی او، عکسی ساخته بود که برآوردی از تغییر چهره او پس از گذشت سال‌ها داشته باشد.

در این مدت اخباری تایید نشده منتشر شده بود که این پدرخوانده مافیا با جراحی پلاستیک چهره‌اش را تغییر داده است یا این که موفق به از بین بردن اثر انگشتش شده است.

در طول این سال‌ها همچنین افراد مختلفی به اشتباه بجای او دستگیر شدند. از جمله در سال ۲۰۱۹ که پلیس به بیمارستانی حمله کرد تا مردی را که حدس می‌زد این پدرخوانده مافیا است، دستگیر کند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، سپتامبر ۲۰۲۱ نیز یک مرد ۵۴ ساله اهل لیورپول در رستورانی در لاهه هلند دستگیر شد. تصاویر او در حالی که پوششی روی سرش کشیده شده بود و توسط نیروهای پرشمار مسلح از میان مشتریان هراسناک رستوران به بیرون حمل می‌شد، منتشر شد. پلیس ایتالیا قبلا از پلیس هلند برای یک عملیات بین‌المللی کمک خواسته بود. این مرد چند روز بعد آزاد شد.

منبع : شبکه راوی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه