ارسال به دیگران پرینت

تامین اجتماعی | بیمه شدگان تامین اجتماعی

بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند | استعلام وضعیت دریافت حقوق از تامین اجتماعی

مجتبی طهماسبی آشتیانی افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از سازمان می‌توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس https://eservices.tamin.ir و ورود به منوی استعلام وضعیت مستمری‌بگیران از آخرین وضعیت دریافت مستمری خود استعلام گرفته و پاسخ مربوطه را برای ارگان‌های مختلف ارسال کنند.

بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند | استعلام وضعیت دریافت حقوق از تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

او تصریح کرد: مستمری‌بگیران با استفاده از این خدمت همچنین می‌توانند برای کلیه سازمان‌ها اعم از شعب بانکی و دادگاه‌ها استعلام وضعیت دریافت مستمری خود را صادر کرده و در صورتی که سازمان موردنظر در لیست پیش‌فرض قرار نداشته باشد نیز از بخش «سایر» نام آن را اضافه کوی یادآور شد: مرجع درخواست‌کننده استعلام با دریافت کدملی و رمز ارسالی به شماره همراه می‌تواند با ورود به بخش پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی، از نتیجه استعلام شخص آگاه شده و در صورت لزوم آن را چاپ کند.

طهماسبی آشتیانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر نیاز مهر سازمان تأمین اجتماعی برای پاسخ‌های استعلام گفت: این پاسخ‌ها نیاز به امضاء و مهر سازمان تأمین اجتماعی نخواهد داشت.

وی توضیح داد: در واقع با توجه به اینکه اصالت این سند از طریق پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی (که در صفحه اول سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان قابل انجام است) تعیین می‌شود؛ نیازی به مهر کردن برگه‌ها توسط تأمین اجتماعی نخواهد بود.

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی ادامه داد: سازمان‌های دولتی هم با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تأمین اجتماعی و اختصاص دسترسی مخصوص به خود می‌توانند از درگاه پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی استعلام وضعیت دریافت مستمری کارکنان موردنظر خود را دریافت کنند. سازمان‌های دولتی با انعقاد تفاهم‌نامه با تأمین اجتماعی و اختصاص دسترسی مخصوص به خود، می‌توانند از درگاه پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی استعلام وضعیت دریافت مستمری کارکنان موردنظر خود را دریافت کنند

طهماسبی آشتیانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که «مغایرت در پاسخ‌های استعلام با وضعیت کنونی چگونه قابل پیگیری است» نیز گفت: در صورتی که پاسخ استعلام با وضعیت فعلی بیمه‌شدگان مغایرت داشته باشد؛ این جمعیت می‌تواند پس از ۴۸ ساعت مجددا وارد سامانه نام‌برده شده و استعلام جدیدی از سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی دریافت کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که مغایرت برطرف نشود، متقاضیان باید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده یا با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته و ایرادات مربوطه را اطلاع دهند.

سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است.

این مسئول تاکید کرد: این سرویس برای کلیه بیمه‌شدگان طراحی شده است؛ در واقع، چه شخص در حال حاضر مستمری‌بگیر باشد؛ چه نباشد می‌تواند آخرین وضعیت خود را از سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مشاهده و دریافت کند.

به گفته طهماسبی آشتیانی، اشخاصی که در گذشته مستمری‌بگیر بوده‌اند نیز می‌توانند از این امکان استفاده کرده و از آخرین وضعیت مستمری خود اطلاع یابند.

 سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رسول عرب زادگان رامجردی از شیراز ارسالی در

      من مدت سی سال چهار ماه بیمه پرداختم سه سال اخر دو برابر پرداختم حقوق من امسال شده هفت ملیون شده خدا میداند من با حقوق نمیتوانم زندگی کنم بایدچه کنم کی بداد من برسدخودم هم مریص هستم جاهش می کنم حقوق مارا درست کنید سازمان تامین اجتماعی کسی جواب نمیدهد کجا بروم

    • شهروند بازنشسته ارسالی در

      بیمه تامین اجتماعی بزرگترین ارگان است از نظر سرمایه خیلی از شرکت‌ها را که بدهی داشتند خریده بنام شصتا کلی سرمایه‌گذاری کرده تو خلیج فارس این سرمایه ها کجا رفته که الان کلی از دولت طلبکار است پس مدیرعامل سازمان چکارمیکند که 8 ماه از سال گذشته هنوز نتوانسته 25درصد متناسبسازی وترمیم حقوق راانجام دهد اقای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ما بازنشستگان تامین اجتماعی ازشما تقاضا داریم تا قبل از پایان سال بفکر ما بازنشستگان حداقل بگیران باشید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه