ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا | قیمت طلا امروز

اوج‌گیری دوباره قیمت طلا! | بررسی قیمت طلا امروز ۶ آبان ۱۴۰۱

برای اطلاع از قیمت طلا امروز با ما همراه باشید.

اوج‌گیری دوباره قیمت طلا! | بررسی قیمت طلا امروز ۶ آبان ۱۴۰۱

قیمت طلا امروز

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۶۶۴ دلار و ۵۴ سنت رسید.

قیمت طلا در روز پنجشنبه به‌خاطر قدرت گرفتن دوباره دلار آمریکا کاهش یافت، اما قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 1664 دلار و 54 سنت رسید.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته 0.6 درصد افزایش‌یافته است.

شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ارزهای برتر دنیا یعنی یورو، ین، پوند، دلار کانادا، کرون سوئد و فرانک سوییس نشان می‌دهد برای اولین‌بار از نوزدهم اکتبر به اوج 110.48 رسیده‌است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

گزارش رشد 2.6 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی باعث بالا رفتن ارزش دلار شده‌است. رشد اقتصاد آمریکا در دو فصل قبل از آن منفی بود. اقتصاددان‌ها انتظار یک رشد 2.4 درصدی را داشتند. اقتصاد قدرت‌مندتر به بانک مرکزی آمریکا کمک می‌کند به روند افزایش نرخ بهره جهت پایین آوردن تورم ادامه دهد.

اما هنوز هم برخی تحلیلگران عقیده دارند اقتصاد آمریکا با وجود رشد فراتر از حد انتظار در سه‌ماهه سوم با مشکلاتی مواجه خواهد شد. این پیش‌بینی می‌تواند افزایش امروز قیمت طلا را توجیه کند.

این تحلیلگران عقیده دارند تجارت جهانی به رشد اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه سوم کمک کرده و این عامل مسلماً تکرار نخواهد شد. هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا کاهش‌یافته و سرمایه‌گذاری تجاری ضعیف‌شده است.

منبع : تنسیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه