ارسال به دیگران پرینت

طوفان | طوفان کره جنوبی

تصاویری از طوفان شدید و سیل در کره جنوبی+ ویدئو

(تصاویر) طوفان شدید هینامنور در کره جنوبی

تصاویری از طوفان شدید و سیل در کره جنوبی+ ویدئو

هزاران نفر از مردم کره جنوبی به دلیل وقوع طوفان شدید هینامنور در جنوب این کشور در روز سه‌شنبه (۱۵ شهریور) با قطعی برق روبرو شده اند.

به گزارش فرارو، وقوع سیل ناشی از این طوفان همچنین سبب شده است مردم برخی مناطق این کشور را تخلیه کنند. براساس پیش بینی هواشناسی کره جنوبی، بارش شدید باران و وزش باد در طول روز ادامه خواهد یافت.

به گفته اداره هواشناسی کره جنوبی انتظار می‌رود این طوفان یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین طوفان‌ها در این کشور باشد. پیش‌بینی شده است امروز (سه‌شنبه) این طوفان به اطراف سواحل جنوب‌شرقی شهر بوسان که دومین شهر بزرگ این کشور است برسد.

این طوفان با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت به سمت شمال کره جنوبی در حرکت است و در نهایت به سوی جزیره ساپورو واقع در شمال ژاپن می‌رود.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی یک روز پس از دستور به نهاد‌های کشورش برای به حداقل رساندن خسارات این طوفان که به لحاظ درجه‌بندی در رتبه طوفان‌های بسیار قوی  قرار می‌گیرد اعلام موقعیت اضطراری کرد. درجه‌بندی طوفان‌ها در کره جنوبی به ۴ دسته عادی، قوی، بسیار قوی و فوق العاده قوی تقسیم‌بندی می‌شوند.

مقامات کره جنوبی با نزدیک شدن طوفان هینامنور مدارس را تعطیل و پرواز‌های هواپیما‌ها را لغو کرد و برخی کسب و کار‌ها نیز عملیات خود را به حالت تعلیق درآوردند.

علاوه بر این هشدار‌ها برای جزیره ججو واقع در جنوب کشور نیز مانند تعداد دیگری از شهر‌های جنوبی صادر شده است.

تاکنون تلفاتی از این طوفان گزارش نشده است. با وجود این بیش از ۱۰۰ نفر از منازل خود تخلیه شدند و دستکم به ۱۱ مکان آسیب و خسارت وارد شده است.

هینامنور یازدهمین طوفان ثبت شده طی سال جاری میلادی در کره جنوبی است. ماه گذشته و در جریان وقوع سیل در سئول دستکم ۹ نفر کشته شدند و هزاران خانه آسیب دید.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه