ارسال به دیگران پرینت

سازمان انرژی اتمی ایران

توضیح ایران در ارتباط با گزارش اخیر آژانس در خصوص سه مکان

سازمان انرژی اتمی ایران،درباره گزارش اخیر آژانس در خصوص سه مکان توضیح داد.

توضیح ایران در ارتباط با گزارش اخیر آژانس در خصوص سه مکان

سازمان انرژی اتمی ایران، ترجمه متن کامل توضیحی کشورمان در ارتباط با گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص سه مکان را منتشر کرد.

تورقوزآباد: محل مورد نظر در واقع یک مکان صنعتی است که انواع انبارها و محل‌های نگهداری مواد شوینده، مواد شیمیایی، مواد غذایی، پارچه و منسوجات، لاستیک‌ها و قطعات وسایل نقلیه، لوله‌ها و اتصالات و برخی ضایعات صنعتی را دربر می‌گیرد. 

هیچ‌گونه فعالیت یا انبار هسته‌ای در این مکان وجود نداشته است. از این رو، هیچ سرنخ فنی در مورد منشأ ذرات گزارش شده یافت نشد. علیهذا، امکان وجود چنین ذرات از طریق انجام خرابکاری را نمی‌توان منتفی دانست.

مریوان: ایران صرفاً تاریخچه مربوط به این مکان را بدون ارجاع یا ارتباط آن با چنین آلودگی به یک شرکت خارجی مطرح کرده است. کاملاً طبیعی است که کشور عضو مربوطه نتواند اطلاعاتی در مورد فعالیت شرکت خود پس از نیم قرن پیدا کند. 

بیشتر بخوانید:

 

این مکان برای بهره‌برداری از خاک نسوز طی قراردادی با یک شرکت خارجی دهه‌ها پیش مورد استفاده قرار گرفت؛ منشأ این ذرات ایران نیست بلکه منشأ آن‌ها از شرکت‌هایی مانند مرک، امرشم و غیره می‌باشد که در بازار موجود هستند. منشأ احتمالی دیگر ذرات می‌تواند ناشی از اقدامات خرابکارانه باشد. 

ورامین: به دلیل تغییر کاربری و استفاده این مکان، تنها یک ساختمان در میان مجموعه ساختمان‌های موجود در سال ٢٠٠۴ تخریب و بازسازی شد. ضمن اینکه بازسازی یک ساختمان در این مکان نمی‌تواند به عنوان فعالیت‌های پاکسازی تلقی شود. 

به آژانس توضیح داده شد فعالیت‌های اولیه‌ انجام شده در این مکان بهره‌برداری از سولفات سدیم از خاک و آب منطقه اطراف به روش سنتی بود که متعاقباً به فرآیند صنعتی در فاز بعدی منتقل شد.پس از آن با توجه به مقررات شهرداری،بهره‌برداری از این مکان متوقف شد و به کشاورزی و دامداری تبدیل شد. 

منبع : چندثانیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه