خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

تزریق اشتباهی، جان بیماری را در رفسنجان گرفت

پرستار مسئول که می بایست برابر دستور پزشک معالج ویتامین ث تزریق می نمود به دلیل تشابه بسیار زیاد شکل دارو با داروی دیگر، تزریق اشتباهی انجام می دهد و متاسفانه منجر به مرگ شده است.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در استان کرمان، جزییات بیشتری از خطای رخ داده در پی مرگ مشکوک یک بیمار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(علیه السلام) را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «به دنبال بررسی بیشتر در خصوص فوت ناگهانی مرحوم سعید خانی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن حضور در تمامی جلسات فوق العاده ویژه کمیته مرگ و میر و هیئت تخلفات اداری و بازرسی با بررسی کلیه عوامل احتمالی دخیل در امر مذکور به این نتیجه رسیدند که متاسفانه حادثه مذکور به دلیل اختلال در روند تحویل دارو به بخش رخ داده است.

نهایتاً پرستار مسئول که می بایست برابر دستور پزشک معالج ویتامین ث تزریق می نمود به دلیل تشابه بسیار زیاد شکل دارو با داروی دیگر، تزریق اشتباهی انجام می دهد و متاسفانه منجر به مرگ شده است.

در نهایت بعد از جلسات مشترک با افراد دخیل در این ماجرا، منجر به استعفای پنج نفر از مسئولین بیمارستان در رده های مختلف و معرفی ۱۷ نفر کارمند به هیئت رسیدگی به تخلفات شد. ضمناً نتیجه کالبد شکافی بیمار در آینده توسط پزشکی قانونی استان اعلام خواهد شد».

در پایان این اطلاعیه بیان شده است: ضمن عذرخواهی مجدد ریاست و معاونت درمان دانشگاه مغفرت الهی را برای مرحوم سعید خانی آرزو داریم و امید داریم با تمهیداتی که اندیشیده شده در آینده کمترین خطای پزشکی را داشته باشیم.

منبع: عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

دیدگاه تان را بنویسید

 

دیدگاه

توسعه