خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

چرا قیمت تور تایلند و 4 مقصد شرق آسیایی دیگر در تابستان ارزان است؟

تابستان زمان طلایی سفر به شرق آسیا محسوب نمی‌شود زیرا در این فصل هم آب و هوای کشورهای گرمسیری شرق آسیا گرم است و هم باران‌های موسمی زیادی می‌بارد.

چرا قیمت تور تایلند و 4 مقصد شرق آسیایی دیگر در تابستان ارزان است؟

تابستان زمان طلایی سفر به شرق آسیا محسوب نمی‌شود زیرا در این فصل هم آب و هوای کشورهای گرمسیری شرق آسیا گرم است و هم باران‌های موسمی زیادی می‌بارد. به همین دلیل سفر به این نقطه از جهان در فصل تابستان مانند پاییز، اوایل بهار و اواخر زمستان پر تقاضا نیست. پایین بودن تقاضای سفر نسبت به عرضه پکیج‌های مسافرتی؛ باعث شده قیمت تور تایلند و دیگر مقاصد شرق آسیا مانند هند، مالزی، اندونزی، هند و... در تابستان ارزان‌تر باشد. اما این تنها دلیل ارزان بودن این تورها نیست. در ادامه مقاله قصد داریم دلایل دیگر را بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به دست آورید و یا قصد رزرو تور تایلند و مقاصد دیگر شرق آسیا را دارید؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

باران های موسمی در شرق آسیا؛ دلیل اصلی کاهش هزینه های سفر

همانطورکه گفته شد، اصلی‌ترین دلیل کاهش قیمت تورهای شرق آسیا، وضعیت آب و هوایی و باران‌های موسمی در این فصل است. معمولا باران‌های موسمی شرق آسیا، در فصول گرم و به خصوص از بهمن ماه تا خرداد ماه می‌بارد. در این بازه زمان دمای هوای این منطقه ممکن است به 40 دررجه هم برسد. باید بدانید که بازه زمانی باران‌های موسمی در کشور تایلند از تیر ماه تا مهر ماه است. بنابراین کسانی که قصد دارند تور بانکوک یا هر شهر دیگری در این کشور را رزرو کنند؛ باید بدانند که در این بازه زمانی قیمت پکیج‌های این مقصد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. دلیل این مساله وضعیت آب و هوایی و باران‌های موسمی است زیرا سفر در هوای گرم و وضعیت جوی نامناسب موردپسند همه نیست و تقاضا برای سفر کاهش می‌کند.

رزرو تور گروهی همیشه ارزان تر است!

برای بسیاری از مقاصد شرق آسیا، معمولا تورهای گروهی هم برگزار می‌شود. در تورهای گروهی هزینه بسیاری از چیزها بین همه تقسیم می‌شود و به همین دلیل قیمت نهایی تور ارزان‌تر در می‌آید. باید بدانید که در این تورها م همه امکانات مانند بیمه مسافرتی، ویزا (در صورت نیاز) رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت و... وجود دارد. گشت‌های شهری به صورت گروهی برگزار می‌شود و بنابراین برای رفت و آمد به جاذبه‌هایی که در لیست بازدیدتان قرار دارد؛ یک وسیله نقلیه بزرگ مانند ون، اتوبوس، مینی بوس و... می‌گیرند که هزینه آن بین همه تقسیم می‌شود و طبیعتا نسبت به وقتی که خودتان به تنهایی وسیله نقلیه کرایه می‌کنید؛ ارزان‌تر در می‌آید. این مساله درباره همه بخش‌های سفر وجود دارد. در سفرهای گروهی می‌توانید خاطره‌سازی بیشتری کنید و اگر روحیه جمع‌گرایی داشته باشید؛ بیشتر به شما خوش می‌‌گذرند. در میان مقاصد شرق آسیا معمولا تور مثلث طلایی، سریلانکا و... به صورت گروهی برگزار می‌شود.

پرواز مستقیم به شرق آسیا سفر شما را اقتصادی می کند

قیمت آن دسته از بلیط‌های هواپیما که دارای پرواز مستقیم هستند؛ نسبت به پروازهای غیر مستقیم بسیار کم‌تر است. منظور از پرواز مستقیم، آن دسته از پروازهایی است که توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برنامه‌ریزی می‌شود و زمانی که به مقصدی پرواز می‌کند تا رسیدن به آن مقصد توقف ندارد. درحالی که پروازهای غیرمستقیم حداقل یک بار در کشوری که هواپیما متعلق به آن ایرلاین است؛ توقف دارند. متاسفانه ایرلاین‌های ایرانی به همه کشورها پرواز مستقیم ندارند اما برخی از کشورهای شرق آسیا مانند تایلند، مالزی، سریلانکا، هند و... را با پرواز مستقیم از ایران می‌توان دید. طبیعتا رزرو بلیط پرواز مستقیم نسبت به پروازهای غیر مستقیم ارزان‌تر است.

در تابستان با تور لحظه آخری به شرق آسیا سفر کنید

تورهای لحظه آخری به هر مقصدی را زمانی می‌توانید پیدا کنید که عرضه پکیج‌های مسافرتی به آن مقصد از تقاضای سفر برای آن مقصد بیشتر باشد. وضعیت آفرهای شرق آسیا در تابستان به دلایلی که تا اینجا به آنها اشاره کردیم به همین صورت است. بنابراین اگر قصد دارید تابستان خود را در یکی از شورهای شرق آسیا مانند هند، تایلند، مالزی، سریلانکا و...بگذرانید؛ باید بدانید که در این فصل امکان پیدا کردن تورهای لحظه آخری به این مقاصد زیاد است. منظور از آفرهادقیقه نودی، پکیج‌هایی است که زمان کمی تا تاریخ پروازشان باقی مانده اما هنوز ظرفیت خالی دارند. معمولا آژانس‌های مسافرتی در راستای تلاش برای پر شدن ظرفیت این پکیج‌ها آنها را با تخفیف‌های بسیار خوب حتی در برخی موارد تا 60 درصد تخفیف به گردشگران ارائه می‌دهند. اگر تصمیم دارید چنین توری را رزر کنید بهتر است خود را برای سفر آماده کنید، اگر آن سفر نیاز به ویزا دارد، ویزای خود را بگیرید و بعد برای رزرو تور لحظه آخری اقدام کنید.

چرا سفر به شرق آسیا در تابستان ارزان تر است؟

در این مقاله درباره دلایل ارزان‌تر بودن هزینه سفر به شرق آسیا در تابستان صحبت کردیم. اگرچه وضعیت آب و هوایی دلیل اصلی این کاهش قیمت است و دلایل بعدی هم به همین مساله مربوط می‌شود اما برای کسانی که قصد سفر به شرق آسیا در این زمان را دارند؛ دانستن همه دلایل ضروری است. اگر تصمیم‌تان برای سفر به یکی از کشورهای شرق آسیا را گرفته‌اید؛ همین حالا به وب‌سایت لحظه آخر مراجعه کرده و تور مورد نظر خود را رزرو کنید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه