ارسال به دیگران پرینت

لذیذترین غذاهایی که با تخم مرغ طبخ می‌شوند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا را که با تخم مرغ طبخ می‌شوند در این مطلب بشناسید. تخم مرغ را می‌توان تاج سر بسیاری از غذاها دانست و دو کتاب آشپزی برایش نوشته‌اند: «تخم مرغ: سفری اکتشافی در آشپزخانه با پرکاربردترین مواد غذایی» نوشته‌ی مایکل رولمَن و «از سیر تا پیاز تخم مرغ: مهمترین مواد غذایی شناخته‌شده» نوشته‌ی ریچل کانگ.

لذیذترین غذاهایی که با تخم مرغ طبخ می‌شوند

رولمن در کتابش نوشته: «شاخص‌ترین مواد غذایی را می‌توان تخم دانست که هم ترکیبی از زیبایی و سادگی است و هم معجزه‌ی طبیعت و هم موهبتی میان مواد غذایی.» کانگ نیز در مورد تخم مرغ نوشته: «انسان از همان نخستین باری که از تخم پرندگان تغذیه کرد با لذتش آشنا شد. تخم مرغ را به شیوه‌های گوناگونی مصرف می‌کنند و در همه جای دنیا طرفداران بسیاری دارد.»

 

۱ ) شاک‌شوکا – خاورمیانه و شمال آفریقا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

) همبرگر با تخم مرغ – استرالیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

غذاهای استرالیایی به استفاده از مواد تازه مشهورند اما یکی از پرطفدارترین و لذیذترین غذاهای استرالیایی همین همبرگر با تخم مرغ است که عکسش را می‌بینید. در همبرگرهای استرالیایی چند تکه‌ی کوچک بیف دایره‌ای را با پیازداغ و پنیر میان دو تکه نان می‌گذارند در این نوع همبرگر خاص نیز یک لایه تخم مرغ به آن می‌آفزایند. کاهو و گوجه فرنگی نیز در صورت تمایل به این همبرگر اضافه می‌شوند.

۳ ) املت – فرانسه

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

هنوز هیچکسی نمی‌داند املت از کجا پدیدار شده، نه ریشه‌ی واژه‌اش مشخص است و نه مبدأ خود غذا. با این حال طبق دانشنامه‌ای که شورای ترویج مصرف تخم مرغ در آمریکا تهیه کرده املت ظاهراً ریشه در روم باستان و واژه‌ی (اووِمِل) به معنای (تخم مرغ و عسل) دارد. اما این املتی که امروزه مصرف می‌کنیم و عاشقش هستیم از خوشمزه ترین غذاهای دنیا است و احتمالاً از فرانسه آمده. املت انواع طبخ متفاوتی هم دارد اما ژاک پیپِن می‌گوید برای پختن املت فرانسوی باید سبزیجات تازه به تخم مرغ هم‌زده افزود و همراه کره در ماهیتابه‌ای داغ بگذارید تا بپزد. سپس هنگامی که صدای جلز و ولزش بلند شد باید ماهیتابه را تکان داد و تخم مرغ را یک دقیقه به هم زد و سپس از یک سمت به روی خودش خم کرد. هاوارد هِلمِر این غذا را طی ۴۲ ثانیه پخته و نامش را در کتاب گینس به ثبت رسانده است.

۴ ) کاربونارا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

غذاهایی که دستور طبخ ساده‌ای دارند اغلب اختلافات گوناگونی میان آشپزها ایجاد می‌کنند و کاربونارا نیز از این قاعده مستثنی نیست. تخم مرغ، پنیر، گوشت خوک دودی، فلفل سیاه و پاستا مواد اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. کاربونارا ریشه در روم باستان دارد و گفته می‌شود این غذا زمانی احیا شد که ایتالیایی‌ها پس از پایان جنگ جهانی دوم به پاستایشان کمی بیکن و پودر زرده‌ی تخم مرغ (جیره‌ی غذایی آمریکایی) اضافه می‌کردند. به هر حال طبخ کاربونارا حدود ۴۰۰ نوع مختلف دارد و امیلیو دِنته فِراچی مورخ محصولات غذایی گفته مردمان روم باستان به جای بیکن از پانشیتا یا گوآنچاله (نوعی گوشت دودی)، از زرده‌ی تخم مرغ تازه به جای پودر زرده‌ی تخم مرغ و هچنین از پنیر پکورینو رومانو به جای پنیرهای دیگر استفاده می‌کردند. کاربونارا از آن دسته غذاهایی است که هم قدمت بسیار قدیمی دارد و هم طبخش بسیار آسان است.

۵ ) اِگز بِنِدیکت

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

اگز بندیکت از دیگر خوشمزه ترین غذاهای دنیا است که هم برای صبحانه و هم برای ناهار می‌توان سرو کرد. ریشه‌ی این غذا به قرن نوزدهم و در نیویورک بازمی‌گردد. ریچل کانگ در کتابش نوشته اگز بندیکت نامش را وامدار لی‌گرَنت بندیکت، صاحب رستوران دِلمونیکوز، است و شاید هم برگرفته از نام یک کارگزار بورس به نام لموئِل بندیکت باشد که در رستورانی در والدورف غذایی سفارش داد تا خماری الکل را از سرش بپراند اما در عوض آنچه برایش سرو کردند تخم مرغ و نان تست و بیکن و سس هالیندز بود.

۶ ) تورتیا اسپانیولا – اسپانیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای دنیا تورتیا اسپانیولا است که بیشتر به نام املت اسپانیایی شهرت دارد و گوجه فرنگی و تخم مرغ اجزای اصلی آن را تشکیل می‌دهند. مجله‌ی آشپزی بُن اَپِتیت درباره‌ی دستور طبخ این غذا و نکته‌ی مهمش نوشته: «تخم مرغ باید کمی ناپخته بماند» تا بافت کاستاردی‌اش حفظ شود.

۷ ) اسکاچ اِگ – انگلستان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

نایجلا لاوسون اسکاچ اگ را با چاشنی مایونز انبه و ترشی می‌پسندد. اسکاچ اگ همان تخم مرغ پخته است که اطرافش با گوشت می‌پوشانند و سپس در زرده‌ی تخم مرغ می‌غلتانند و در نهایت نیز آن را به آرد سخاری آغشته و سپس همانند کتلت سرخ می‌کنند. البته در گذشته از ماهی نیز در گوشت اسکاچ اگ استفاده می‌شده اما امروزه که تقریباً همه از گوشت خوک استفاده می‌کنند دیگر کسی سراغ ماهی نمی‌رود، البته گوردون رمزی استفاده از پودینگ سیاه و سیب سبز رنده‌شده را ترجیح می‌دهد.

۸ ) پای کیش – فرانسه و آلمان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

پای کیش نیز از دیگر خوشمزه ترین غذاهای دنیا به حساب می‌آید که از تخم مرغ، شیر و ادویه‌جات تهیه می‌شود. این کیک روباز و خوش طعم را از دیرباز با خمیر شیرینی می‌پزند. گفته می‌شود پای کیش ریشه در اواسط دوران پادشاهی آلمان دارد و بعدها پایش به اقسا نقاط دنیا کشیده شده. این غذا پس از آنکه وارد فرانسه شد نام (لورن) را برایش برگزیدند و پیاز و بیکن به آن افزودند. پس از گذشت زمان بسیاری نیز پنیر به دستور طبخ آن اضافه شد اما سنتی‌ها همچون آلن دوکاسه همان کیش لورین سنتی را ترجیح می‌دهند.

۹ ) ترشی تخم مرغ – آمریکا و انگلستان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

ترشی تخم مرغ در میان مردمان قرن نوزدهم انگلستان بسیار محبوب بود. این چاشنی بعدها وارد کافه‌های آمریکا شد و پایش حتی به انیمیشن سیمسون‌ها نیز رسید. برای تهیه‌ی ترشی تخم مرغ از سرکه، زردچوبه، کلم قرمز و چقندر استفاده می‌شوند.

۱۰ ) املت مِنِمِن – ترکیه

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

 

نام این املت برگرفته از مکانی در ترکیه است، محلی که این املت برای صبحانه شهرت بسیاری دارد و اغلب نیز همراه ماست و نان معمولی یا نان تست سرو می‌شود. منمن را نیز همچون شاکشوکا با تخم مرغ هم‌زده و فلفل و گوجه فرنگی طبخ می‌کنند. این املت خوشمزه را می‌توان همراه پنیر فتا، پیاز و سوجوک (نوعی سوسیس خشک‌شده) میل کرد. اوزلم وارِن، نویسنده‌ی ترک‌زبان، در کتاب (از سیر تا پیاز تخم مرغ) می‌نویسد منمن اغلب در ظروف مسی ترکیه‌ای به اسم ساهان پخته می‌شود و البته نمی‌توان آن را صرفاً غذای صبحانه دانست، اما برای شامی سبک بی‌نظیر است و حتی یک ناهار کامل نیز به حساب می‌آید.

۱۱ ) تخم مرغ با سس رانچرا – مکزیک

لذیذترین غذاهای دنیا

 

تخم مرغ با سس رانچرا یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا است که برای صبحانه سرو می‌شود و انواع بسیار گونانی در طبخ دارد. تخم مرغ، ترتیلا، لوبیای آب‌پز و کوبیده و سرخ‌شده، پنیر و سس سالسا مواد مورد نیاز برای طبخ این غذای خوشمزه هستند. سوسیس، گوآکاموله و خامه‌ی ترش نیز از جمله افزودنی‌هایی هستند که می‌توان هنگام سرو غذا به آن افزود. البته اگر از طرفداران پنیر سنتی کوتیجا نیستید تقریباً هر نوع پنیری را می‌توانید جایگزینش کنید. در یکی دیگر از انواع طبخ این صبحانه‌ی مکزیکی از هر دو سس قرمز و سبز سالسا استفاده می‌شود. گابریلا کامارا، سرآشپز مکزیکی، برای تهیه‌ی دو سس قرمز و سبز سالسا دستور پختی بسیار لذیذ دارد که از نوعی گیاه معطر مکزیکی به نام اِپازوته استفاده می‌کند.

۱۲ ) سالاد تخم مرغ – فرانسه

لذیذترین غذاهای دنیا

 

سس مایونز را انگار ساخته‌اند فقط برای طعم لذیذ سالاد تخم مرغ. البته مایونز ریشه در قرن هجدهم فرانسه دارد اما گفته می‌شود کار یک بریتانیایی بوده که در نهایت تخم مرغ را به سس مایونز افزوده و روی نان مالیده. ساندیوچ‌های سالاد تخم مرغ امروزی که از بایدهای هر اغذیه‌فروشی محسوب می‌شود نسبت به گذشته تقریباً دست‌نخورده باقی مانده. به گفته‌ی سرآشپز نیک مونتگومری دو نوع سالاد تخم مرغ در فروشگاه‌های ژاپنی یافت می‌شود که یا با تخم پخته‌ی سفت تهیه شده‌اند و یا با تخم مرغ عسلی؛ همچنین روی نان ساندویچ نیز هم خردل دیژون می‌ریزند و هم خامه‌ی ترش فرانسوی.

۱۳ ) سوپ تخم مرغ – چین

لذیذترین غذاهای دنیا

 

از دیگر خوشمزه ترین غذاهای دنیا که با تخم مرغ طبخ می‌شوند می‌توان به  اشاره کرد. سوپ تخم مرغی که آمریکایی‌ها مصرف می‌کنند از جهات بسیاری لطافت اصلی‌اش را از دست داده خصوصاً که در استفاده از نشاسته‌ی ذرت زیاده‌روی شده. اما تهیه‌ی سوپ تخم مرغ اصیل چینی اصلاً کار سختی نیست، درواقع همان سوپ مرغ است که در انتهای مراحل طبخ تکه‌های کوچکی از تخم مرغ خردشده را درونش می‌ریزند. البته پیازچه‌ی تازه و زنجبیل و چند قطره روغن کنجد که در انتها به آن اضافه می‌شود طعمی به‌یادماندنی را به سوپ تخم مرغ می‌افزایند. مگی ژو که از بلاگرهای صنعت آشپزی است و اصالتاً چینی است در وبلاگش به اسم (کتاب آشپزی موجودی همه‌چیزخوار) می‌نویسد این گیاهان معطر «مزه‌ای شیرین به سوپ تخم مرغ می‌افزایند اما اینگونه نیست که تحمل‌ناپذیرش کنند.»

۱۴ ) کُخوک موسیو – فرانسه

لذیذترین غذاهای دنیا

 

کخوک موسیو که در لغت به معنای (ساندویچ آقایان) است نخستین بار اوایل قرن بیستم در بخشی از پاریس طبخ شد و شامل نان و پنیر و ژامبون می‌شد. اما بعدها فردی عاقل و خوش‌ذوق تخم مرغ را هم به آن افزود و نامش را کخوک مادام یا (ساندوچ خانم‌ها) گذاشتند. سوای تخم مرغ نیمرویی که همچون خورشید روی ساندوچ کخوک مادام می‌درخشد آنچه که این ساندویچ را منحصر به فرد می‌کند جزئیات انکارناپذیر طبخ فرانسوی‌اش است، افزودنی‌هایی از جمله کره‌ی تصفیه‌شده، نان بِریوش، پنیر سوئیسی و سس مورنی و پنیر فراوان و کمی جوز هندی.

۱۵ ) تخم مرغ کاری – هند

لذیذترین غذاهای دنیا

 

تخم مرغ کاری یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای دنیا است که مثل تمام غذاهای کاری دیگر نیز فوت و فن خاص خودش را دارد که از نسل به نسل منتقل شده. از هر کسی جویا شوید تقریباً هر کسی می‌گوید همان نوع طبخی را دوست دارد که مادر، پدر یا مادربزرگ و پدربزرگشان درست می‌کردند. پادما لاکشِمی، هنرپیشه و مجری آمریکایی در کتاب «از سیر تا پیاز تخم مرغ» یادآور دستور پختی می‌شود که مادرش داشته و آن زمان کمتر کسی چنان دستوری را می‌دانسته. تخم مرغ کاری از هر نوعش که باشد می‌توان با اطمینان گفت که ترکیبی از تخم مرغ پخته‌شده با حداقال چند مورد از مواد مختلف دیگری است که از جمله‌ی آن‌ها اشاره کرد به: پیاز، سیر، گوجه‌فرنگی، برگ درخت کاری، زنجبیل، زیره سبز، هل، فلفل دلمه‌ای، گَرِم ماسالا، فلفل سیاه و گشنیز. رسماً می‌توان گفت تخم مرغ کاری همچون بهشتی روی بشقابی است.

۱۶ ) لوکو موکو – آمریکا

لذیذترین غذاهای دنیا

 

اگر نگران مصرف روزانه‌ی کالری‌تان هستید اصلاً سراغ لوکو موکو نروید. این غذا که از خوشمزه ترین غذاهای دنیا است و غذای بسیار پرکالری نیز محسوب می‌شود اصالتش به زمانی برمی‌گردد که گروهی نوجوان گرسنه چند غذای شکم‌پرکن سفارش داده بودند از جمله برنج، گوشت همبرگر و تخم مرغ نیم‌رو. اما از آنجایی که این غذا هم به شدت سنگین بود و هم ارزان و هم طبخش ساده بود طولی نکشید که در هاوایی به یکی از غذاهای محبوب بدل شد و بعد به کالیفورنیا و ژاپن نیز رسید. نسل جدید گوشت دنده و نیمروی بلدرچین را برای لوکو موکو سفارش می‌دهند اما سنتی‌ها همچنان مصرند که از همان مواد غذایی اصلی و سنگین استفاده شود.

۱۷ ) هاپِر – سریلانکا

لذیذترین غذاهای دنیا

 

هاپر یکی از صبحانه‌های مشهور و پرطرفدار سریلانکاست و شباهت بسیاری با پن‌کیک یا کرِپ دارد اما برای طبخ آن از خمیر آرد برنج استفاده می‌شود و آن را با شیر نارگیل، ادویه‌جات و تخم مرغ سرو می‌کنند. هاپر در طعم‌های شیرین و خوش‌طعمی تهیه می‌شود می‌توان آن را یکی از انواع بی‌نظیر غذاهای کاری دانست.

 

“ساندویچ مرغ و پنیر”، وعده ای لذت بخش و سبک

ساندویچ مرغ و پنیر غذایی بسیار راحت است که در روزهای پرمشغله می توانید با درست کردن آن از خوردنش لذت ببرید.

“ساندویچ مرغ و پنیر”، وعده ای لذت بخش و سبک
 

ساندویچ مرغ و پنیر غذایی است که جز دسته بندی غذاهای فست فودی قرار می گیرد و در عین سادگی و خوشمزگی در کمترین زمان ممکن آماده می شود.

مواد لازم:

 

1-سینه مرغ 2 عدد

 

2-پیاز یک عدد

 

3-نان فانتزی 4 عدد

 

4-گوجه و خیارشور و کاهو به میزان لازم

5-جعفری و سس مایونز به میزان لازم

 

6-قارچ 200 گرم

7-فلفل دلمه ای یک عدد

 

8-پنیر پیتزا به میزان لازم

طرز تهیه:

 

ابتدا سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل و زردچچوبه و پیاز آبپط می کنیم و بعد از حنکشدن ریش ریش می کنیم.

در ماهیتابه پیاز های خلالی و فلفل دلمه ای خلالی را با کمی روغن تفت می دهیم و بعد از سبک شدن مرغ ها را به همراه قارچ اضافه کرده و خوب سرخ می کنیم و در آخر پنیر پیتزا اضافه می کنیم و میگذاریم کاملا پنیر آب شود.

 

برای سس این ساندویچ هم سس مایونز را با جعفری خرد شده مخلوط کرده و در لای نان فانتزی ها حسابی سس می مالیم و بعد از مواد مرغی لای نانها می گذاریم و با خیارشور و گوجه و کاهو سرو می کنیم.

 

 

“کوکو مرغ و پیازچه”، غذایی راحت و فوق العاده لذیذ

کوکو مرغ و پیازچه غذایی بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید آن را در زمان کوتاهی درست کرده و از آن لذت ببرید.

“کوکو مرغ و پیازچه”، غذایی راحت و فو قالعاده لذیذ
 

کوکو مرغ و پیازچه وعده ای بسیار لذیذ و خوشمزه است که می تواید آن را در شب های پاییزی درست کرده و از وعده ای سبک برای شام لذت ببرید.

 

مواد لازم برای 4 نفر:

 

1-سینه مرغ 2 عدد

 

2-پیازچه 10 عدد

 

3-تخم مرغ 3 عدد

 
 

4-نمک و فلفل و زردچوبه و روغن به میزان لازم

طرز تهیه:

 

سینه های مرغ را به همراه پیاز آبپز کرده و بعد از پخت کامل آنها را ریش ریش کرده و می گذاریم خنک شود.

در مرحله بعد پیازچه ها را با مرغ های ریش ریش شده مخلوط کرده و تخم مرغ ها را در آنها می شکنیم و نمک و فلفل و زردچوبه را به اندازه به مواد اضافه می کنیم . بعد از حسابی هم زدن در روغن سرخ می کنیم.

 

بعد از سرخ کردن کوکوها در روغن آنها را به همراه خیارشور و گوجه سرو می کنیم.

نکات کلیدی:

 

1-می توان به جای پیازچه از جعفری استفاده کنید.

2-در صورت دلخواه می توان از پودر سوخاری استفاده کرد.

 
سایر نکات

کوکوی مرغ و پیازچه

اضافه کردن مقداری آبلیمو و زعفران کوکو شما را خوشمزه تر میکند(حداکثر 1قاشق سوپخوری
اگر دوست دارید کوکو شما پف کرده و چربی کمی داشته باشد در ابتدا سفیده تخم مرغ را با همزن خوب بزنید و بعد زرده را به بقیه مواد اضافه کرده و در انتها مواد را با هم به آرامی هم بزنید و کوکو را داخل فر طبخ کنید
در صورت تمایل یک عدد سیب زمینی پخته و رنده شده به این کوکو اضافه کنید تا خوشمزه تر شده و ظاهر آن زیباتر شود.
 
پیازچه؛ ضد فشار خون و دارای ترکیبات ضدالتهابی است و کلسترول را کاهش می دهد که به دلیل داشتن ویتامین C بالا، به سلامت عروق و در نتیجه کاهش فشار خون کمک می کند.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      جالب بود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه